| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
TW fråga
|
2 besök senaste veckan (825 totalt) |
|
TW fråga
Hej alla. Är det någon som kan förklara vad TW är på ett däck, om det ska vara högt eller lågt, hur mycket det bör vara på ett kombinerat gat/bandäck och hur mycket ligger ett vanligt gatdäck på? Vet inte om det är en konstig fråga, men jag vet inte så jag måste ju fråga. Mvh Håkan. _________________ Håkan Svensson 205gti-89 under uppbyggnad |
||
|
TW är slitstyrkan, bandäck = lågt TW
Ban/gata, runt 150? Svårt att säga, lämpligheten beror på mer än bara TW. Rdäck ligger väl runt 80 eller minns jag fel, finns lite att säka på på rejsa om man vill ang. TW Edit sök på "tread wear" _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Lågt = mjukare däck vilket oftast innebär bättre fäste. Men jag tycker att du hellre ska gå på folks rekomendationer istället för att bara titta på tw. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Titta på "snubben"'s andra inlägg i tråden. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Missat den tråden totalt, tycker jag har läst det mesta på denna underbara sida.
Jag vet vad jag ska (vill) ha för däck på racern till sommaren, det va mest för att få reda på hur man läser av TW på däck. Tack för hjälpen. Håkan _________________ Håkan Svensson 205gti-89 under uppbyggnad |
||
![]() |
Däck för banåka
TW fråga
|
2 besök senaste veckan (825 totalt) |