Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 16000 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hur mycket soppa drar din bil per varv på Ringen ?
Väntar med att avslöja vad min drar, men så mycket kan jag säga att mitt American Express (som inte har någon limit) blev spärrat pga av alla tankningar i påskas. ![]() Enligt Amex i Sverige så hade ett deras Tyska bedrägerisystem larmat pga av många tankningar på samma mack, sedan hade någon räknat ut att min bil drog omöjligt mycket bensin per timma (är beredd att hålla med där) och därför spärrat kortet. ![]() Numera finns det en speciell notering på mitt konto som säger att min bil drar offantliga mängder med bensin. ![]() Det är kul att berätta om det, men inte lika kul att betala räkningarna som precis kommit ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
Re: Hur mycket soppa drar din bil per varv på Ringen ?
![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
Vilken anorektiskt bil! Under 3 liter/mil så gasar man för lite ![]() _________________ Pär Hylander |
Vet faktiskt inte (och vill nog inte veta heller). Färddatorn flippade iaf ur.
![]() Efter att ha tankat fullt (~65 liter) på macken vid Döttinger Höhe och sedan kört ett varv så tyckte den att jag borde ha en räckvidd på 22.5 mil på det som var kvar i tanken. ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
Egentligen är det väl en bra funktion, men mackarna kring ringen borde väl ändå vara undantagna från systemet. ![]() _________________ Anders Dauner |
Hehehe. Ursäkta om jag garvar, men det var en kul story. ![]() Men hua vilket antiklimax det måste vara då räkningen kommer... ![]() Fast som farsan sa till mig då jag kom hem med stötdämpare och chassidelar med en prislapp på bortåt 25 lappar: "Hmmm...Tja, du super ju inte upp pengarna iaf..." Sen log han och såg nöjd ut. ![]() ![]() |
Mycket roande anekdot, skulle vara kul att få höra vad Amex sade internt :) _________________ /Klas Pihl |
tankade fullt ca:60 l och da skrek farddatorn at mig 25 mil sen hur bra den stammer vet jag inte min bil verkar utvecklat lite elektriska-gremlins, efter jag var dar i sondags
|
OK, får vi veta nu då? ![]() Hur många liter/dag resp liter/timmer blev det? _________________ Pär Hylander |
Den där kommentaren känner jag igen... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
Underbar story Staffan! Inte alla som blir portade på AMEX för att de köper för mycket soppa - du skall vara stolt! ![]() Jag vet att Ulf och jag gjorde jämförelser för ett par år sedan. Jag körde då 993 RS och jag vill minnas att min förbrukning på Ringen var 3,8 liter per mil. Interssant nog hade Ulf med sin GT3:a lägre förbrukning, ca 3,4 om jag minns rätt. Utvecklingen går framåt! Jag kan tänka mig att du med din turbo hamnade en bit över 4 liter milen. Jag har inte fått alla tankningsräkningar ännu men med tanke på att jag var 12 dagar på Ringen i april så är det bäst att gömma posten innan sambon får syn på räkningarna... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
Kul historia om Am Express!
![]() ![]() Trodde jag skulle bli ensam i "miljöligan", men det finns fler miljöaktivister här! ![]() Polon drar c:a 1,2 liter per mil vid extrem hårdkörning! ![]() ![]() Någon som klår det? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Jag har aldrig fått min bil över 0,7 liter per mil hur hårt jag än jobbat på det !!!! ![]() ![]() ![]() |
Är det en diesel? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Nej det är en bensinare, 75 hk tror jag, faktum är att den nog är ganska törstig, så jag tror inte jag klara dina 1,2, men det är klart min gasfot är kanske inte lika tung som din... Pers siffror måste vär vara en diesel i alla fall. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 16000 besök totalt |