| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
Falkenbergs kvälls-körningar
|
1100 besök totalt |
|
Någon som vet om Falkenbergs test körningar bil har kommit igång - eller det kanske är snö på banan fortfarande ? Siktar mot 19/24/3 för körning
http://www.falkenbergsmotorklubb.se _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
Re: Falkenbergs kvälls-körningar
varför måste man ha båge i bilen för att köra på falkenberg???
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
De körde som planerat i fredags.
WCR var där med sina BMW tillsammans med några av våra konkurrenter. Tyvärr har ju Falkenberg körning för både bilar och MC samma kvällar, vilket betyder att bantiden blir halverad...
om det dessutom dyker upp någon formelbil, vilket ofta är fallet, så blir det bara 45 min körning.
Hade varit bättre att låta MC köra en egen kväll. Vi hoppas oxå på att komma ner den 19:e, hänger på om vi får motorn innan påsk. Annars lär vi missa premiären...
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Re: Falkenbergs kvälls-körningar
Säkerhet?
Det är ju ingen banträff utan ett träningstillfälle för racingbilar, dvs aningen högre tempo och tätare körning än på banträffar där man ev. kan klara sig utan vissa säkerhetsåtgärder. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Förra året var det separata körningar för bil och MC och det var många som "garanterat skulle komma" men dom två gångerna jag var där så var det 7 bilar och en eller två formelbilar. Svårt för klubben att motivera separat bildag då det inte dyker upp några bilar (dom är förvissa usla på att marknadsföra sina kvällskörningar ). MC-passen fyller dom utan problem.
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Dom deklarerade ju högtidligt på hemsidan att träningen bara var till för medlemmar vill jag minnas, det fick mig att stanna hemma ivf. Hur är det med medlemskrav igentligen? _________________ Pär Hylander |
||||
Dom deklarerade ju högtidligt på hemsidan att träningen bara var till för medlemmar vill jag minnas, det fick mig att stanna hemma ivf. Hur är det med medlemskrav igentligen? _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Inför träffar
|
1100 besök totalt |