Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1097 besök totalt |
Falkenbergs kvälls-körningar
Någon som vet om Falkenbergs test körningar bil har kommit igång - eller det kanske är snö på banan fortfarande ? Siktar mot 19/24/3 för körning
http://www.falkenbergsmotorklubb.se _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re: Falkenbergs kvälls-körningar
![]() ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
De körde som planerat i fredags.
WCR var där med sina BMW tillsammans med några av våra konkurrenter. Tyvärr har ju Falkenberg körning för både bilar och MC samma kvällar, vilket betyder att bantiden blir halverad... ![]() om det dessutom dyker upp någon formelbil, vilket ofta är fallet, så blir det bara 45 min körning. ![]() Hade varit bättre att låta MC köra en egen kväll. Vi hoppas oxå på att komma ner den 19:e, hänger på om vi får motorn innan påsk. Annars lär vi missa premiären... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Re: Falkenbergs kvälls-körningar
Säkerhet? ![]() ![]() Det är ju ingen banträff utan ett träningstillfälle för racingbilar, dvs aningen högre tempo och tätare körning än på banträffar där man ev. kan klara sig utan vissa säkerhetsåtgärder. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Förra året var det separata körningar för bil och MC och det var många som "garanterat skulle komma" men dom två gångerna jag var där så var det 7 bilar och en eller två formelbilar. Svårt för klubben att motivera separat bildag då det inte dyker upp några bilar (dom är förvissa usla på att marknadsföra sina kvällskörningar ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Dom deklarerade ju högtidligt på hemsidan att träningen bara var till för medlemmar vill jag minnas, det fick mig att stanna hemma ivf. Hur är det med medlemskrav igentligen? _________________ Pär Hylander |
||||
Dom deklarerade ju högtidligt på hemsidan att träningen bara var till för medlemmar vill jag minnas, det fick mig att stanna hemma ivf. Hur är det med medlemskrav igentligen? _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1097 besök totalt |