| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tätningsringar till banjokopplingar
|
1130 besök totalt |
|
Var köper man tätningsringar i aluminium/gummi? Jag har provat hos: Beijer OK/Q8 Mekonomen Bilreservdelshuset Bohab NBM Hydraulic och hittat: Aluminiumringar; javisst. Stål/gummi; javisst, men inte aluminium/gummi.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Dom jag har som är gula och har gummi är det stål? Trodde det var nån mjuk gul metall och gummi men det kanske är stål.
Jag får åka till garaget och bita i en så borde jag få facit. Saab orginaldel är det för övrigt. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Är det Tredoringar som efterlyses?
Edit: Hittade den här länken På jobbet köper vi dem från Avans i Västerås. Som vilken industrigrossist som helst.
Dom verkar kalla dessa tätningar för bricktätningar. Länk En direktlänk
EDIT: Sorry. Jag fattade fel. Jag trodde du ville ha stål/gummi och inte aluminium. Aluringar med gummi har jag aldrig sett.. _________________ /Anton Lillsund |
||
Di gule brukar vara fosfaterade stålringar (heter det verkligen fosfaterade?). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1130 besök totalt |