Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3769 besök totalt |
Mclaren mp4-18
Någon mer än jag som tycker det ser lite yxigt ut? Karosspassningen främst. Men mest intressant är övre bakvingen som inte har ngn sida!! http://www.formula-one.net/pics03/ve _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Ser ju ut som en himla myrslok ungefär
![]() Den verkar överlag väldigt kompakt framförallt i bakgvagnen och sidepodsen verkar de krympt rätt rejält Vingarna verkar vara designade efter någon annan filosfi oxo. Sen får vi se om de får den och hålla bra under testerna som kommer nu så den snart kan ha sin premiär under en gp helg. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Karosspassningarna tror jag är en artifakt av upplösningen på bilden (inte har väl McLaren börjat hafsa?). Moderna F1-bilar är ju otroligt snyggt byggda.
Men, som sagt, det intressanta är ju när vi får se den i tävling. Kimmi lär ju inte behålla ledningen så länge till utan bättre material. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
HRRM Det är den officiella bilden på mclarens hemsida MEN den kan mycket väl stå på glasfiber. Det troligaste är att det är ett papper som har en struktur som skall fånga upp belysning. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Ja om jag ska vara ärlig så tror jag det nu med... Men man ska ju inte ge sig för snabbt!
![]() Men i vilket fall så är det ju bara en McLaren. De kommer ju att fortsätta att harva i de undre regionerna av mästerskapet. För mig finns det bara ett märke. Och det är Ferrari! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Ja Daniel med tanke på att du är en porsche fantast som kör bmw så är det inte så konstigt att du är lite förvirrad! ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Hur gjorde du på 80-talet när McLaren använde Porschemotorer? ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Alex Wurz har kört bilen idag på Paul Ricard.
Han körde ett varv och sen tog de lunch... http://www.itv-f1.com/news/news_stor _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/
930hk, Mclaren påstår internt att bilen är två sekunder snabbare än nuvande modell, låter ju som att den skulle vara ruskigt mycke snabbare.. Blir intressant att se, dock hoppas jag mera på Williams än Mclaren ![]() |
||||
Sandbagging? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Enligt Autosport.com så har man rejäla problem. Tydligen så börjar bilen brinna i karossen varje gång den kommer in i depån pga avgassystemet.
![]() Sedan går det rykten om Mercedes SLR i FIA GT _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Nej, det gjorde de inte. Det gör ingen, eftersom man först måste kolla att alla system funkar som det skall. Ingen är dum nog att gasa fullt direkt och knappast de nu för tiden helproffsiga Ferrari. McLaren körde med kraftig varvtalsbegränsning och använde inte ens 7:an. Brandssläckarsprutandet var väl för att få ned temperaturen och förbättra kylningen, Tror knappast de fortsätter köra med bilen om den tar eld hela tiden... Även F2003-GA hade kylproblem i början. Kan ju bero på att strömningen inte är exakt som de trodde, eller att motorn genererar mer värme än de räknat med. Går troligen att fixa till med justeringar, men kan förstås i värsta fall kräva större åtgärder. Vi får väl se om några veckor. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3769 besök totalt |