Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1518 besök totalt |
Panik: Flygplats och hyrbil till Ringen???
Har sökt i arkiven men inte hittat något... Antar att man flyger med Ryanair till Frankfurt Hahn. Vilken hyrbilsfirma skall man ta? Har läst om Hertz etc. att dom officiellt säger nej. Har för mig att jag läst om en viss firma som hyr BMW 1 serie som åtminstone inte sagt nej till körning på Ringen. Nån som vet som kan hjälpa till? //Jonas _________________ Jonas |
||
BMW 1-serie har jag hyrt av Europcar på Hahn utan några som helst problem. Har iofs inte haft problem med Hertz heller, men jag vet folk som fått sura brev i efterhand.
Edit: Slog mig precis att ringen inte var öppen då vi hyrde 1-serien. Men vi har hyrt annat hos nämnda hyrfirma utan att det knorrats. _________________ Anders Dauner |
||
Säger inte hyrfirman något om att man kommer tillbaks med nerslitna däck och bromsar?
ok att man inte kör som en galning men det måste väl ändå slita en hel del på däcken i vart fall? |
||
Hej,
Det står att användande av hyrbil från Hertz på "ringen" medför hyrförbud worldwide om dom upptäcker att du varit där. Men det står inte hur länge förbudet gäller. Jag brukar hyra hos Hertz, dom har bra bilar,pris och service. (Men jag kör aldrig på ringen med dom) ![]() Ps, ringen är inte gjord för hyrbilar ![]() Lycka till! |
||
Vet inte hur det är med Hertz, men jag tror det var Avis som hade en 996 4S på parkeringen som jag förhörde mig om förra året. De sa uttryckligen till om att det var förbjudet att köra på ringen. ( för att man är svensk, eller????) ![]() Magnus - dina grejer ligger hemma i Lidköping nu. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Vad de säger är ju tämligen oväsentligt. Det är vad som står skrivet i det finstilta som är intressesant och så vitt jag kunnat se har iaf inte Hertz eller Europcar haft med någon sådan klausul tidigare. Men de kanske har lagt till det nu? _________________ Anders Dauner |
||
Anders,
Detta är info från Ben Lovejoy;s sida , och jag förutsatte att det stämmer, jag har inte velat ställa frågan på sin spets när man står vid hyrdisken, så ta detta med en nypa salt. Citat: Hertz has sent letters to two Ringers advising that they have been spotted using their rental cars on the Ring and as a result have been subjected to a worldwide ban on hiring Hertz cars. Den Engelska tidskrifften Total 911 hade ett reportage i dec-05 (tror jag) om hur det gick till att hyra en 997 hos Avis, med försäkring som täckte körning även på ringen, det var inte billigt men lagligt. |
||
Det finns numera ett lågprisflyg till.
www.germanwings.se Dom flyger till Köln som ligger närmre banan. Det kan vara värt att kolla upp. Mvh Stefan _________________ Stefan Lundin |
||
Jag vet om detta. Jag känner iaf en av dessa personer (minns inte vem den andra var) och i dessa fall har ringen inte varit omnämnd i kontraktet. Det är först i efterhand man talat om att det inte är tillåtet vilket får mig att undra om de verkligen kan göra så. Min undran var snarare om man numera har lagt till detta i det finstilta. Förra året stod iaf inget om detta på hyreskontraktet. _________________ Anders Dauner |
||
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1518 besök totalt |