| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
16 mm krök som tål att sitta i värmesystemet
|
1805 besök totalt |
|
Är på jakt efter en krök i lämpligt material som kan sitta i kylsystemet på motorn. Eftersom mitt värmepaket har ena utloppet åt "fel" håll behöver jag en tight krök som är mellan 90° och 130° ungefär. Något tips på var man kan hitta detta? Gärna till lördag...
|
||||||
|
Dimension? 16 mm som yttre diameter, eller?
Till flickvännens Golf inhandlades en lämplig krök på Hornbach (Byggvaruhus).... Ungefär 16 mm skulle jag tro. EDIT: Förtydligade. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
|
jepp, 16 mm ytterdiam.
Hornbach... undrar om vi har det här nere?
EDIT: Yes! det hade vi! Vilket material var kröken i och hur skarp var den på ett ungefär? Radie som en femkrona eller mindre? |
||||||
Dvs man åker alltså till lämplig VVSaffär?
Bauhaus ligger på väg ut till garaget... |
||||||
|
Hela mitt kylsystem är byggt av VVS kopparrör
dock i lite manligare dim än 16mm, trodde jänkarna körde med lite rejälare saker
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
|
Jag var på bauhaus igår och skulle försöka hitta lämplig krök. Tyvärr hade de bara raka rör men inga böjar.
Ska försöka lokalisera en VVSfirma i halmstad under nästa vecka. 15 mm är lugnt, den ska bara sitta i värmepaketet.
|
||||||
PM:a mig din adress ifall du inte hittar på nån så kommer det en med posten. _________________ Eric Lindblad Audi Urquattro! |
||||||
oj oj oj, det där var ju bara för bra för att vara sant!
Adress är på väg genom cyberrymden |
||||||
Har du 13 mm:ers också?
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||
|
|
||||||
Jaså det krävs en sån också. Trodde ett par kralliga nypor räckte
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||
Det löste sig; Bohab hade 12 mm:ers (och 15 mm:ers). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1805 besök totalt |