| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster 2001
|
4 besök senaste veckan (44536 totalt) |
Kommer inte ihåg om det var BOSCH eller den där firman som brukar göra kontaktstyckena, vad heter de nu igen... tre bokstäver.. OMP...APE... Nä, kommer inte ihåg nu.
Hursomhelst så består verktyget av ett stift i härdat stål, rektangulärt tvärsnitt och snedslipat i spetsen som ett stämjärn ungefär. Finns i några olika storlekar, men alla som jag hållt i har haft tvärsnitt på 1mm^2 eller mindre. Man sticker bara in stiftet (som sitter kvar på friktionen) från "framsidan" och drar sedan ur kontakt-stiften med sladden. Inga skador på plasten. Mycket behändigt när man renoverar elsystem på bilar. Funkar även på elcentralen, relähållare m.m. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
|
Bygger kablage till motorstyrningen från MBE
Lutar åt mekanisk TB från BMW 535 och MBE varvtalsgivare med ett egendesignat triggerhjul på vevaxelremskivan. Kvar att göra:
-mekanisk TB med wire -insug -luftrening -mappning -modda huven för att passa nya motorn med all nya hästar
-Svensk Bilprovning _________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||
Nä, kopplar o fixar. Det klarnar så småningom hur allt bör sitta ihop. Fränt som f-n blir det, men passerar den SBP??
_________________ Torbjörn Fagerberg
||||
|
Köpte ett triggerhjul till SAAB 9-5 som svetsas på en svarvad platta som bultas i vevaxelremskivan.
Fiskar efter en BMW 535 TB men har inte fått svar på mina mail. >
_________________ Torbjörn Fagerberg
||||
Nåväl, jag kan ju surfa på locost-forum i mellantiden! _________________ Torbjörn Fagerberg
||||
|
Nja, jag köpte en "färdig" seven att leka med. Denna var dock behäftad med vissa tekniska småfel som krävt en del tid........
Nästa steg är att sy ihop insuget på Speedstern. _________________ Torbjörn Fagerberg
||||
|
Är det inte lika bra att erkänna nu att det kommer aldrig mera bli kul att åka speedster
Har man en gång testat en 7:a så är allt annat traktor. Fick föresten en provtur förra veckan i en 7:a med 9-5 motor. Enbart grund laddtryck men min speedster 2.2 står still i jämförelse. Finns inte många som hade hängt med den redan nu, och då har han ett bar laddtryck kvar .........
_________________ // TXbias BXrndtson |
||||
|
Det är sjukt fränt att ladda iväg sittande på asfalten med en smal huv framför sig. Man känner sig som en stridsflygare, alternativt att man helt plötsligt är med i Le Mans 1930 med en kompressormatad, grön, Bentley. Mulsanne-rakan here I come!!
Sen är ju trimstålar bättre investerade i en 7:a. 200 hk är ju MASSOR av effekt i en sån! Som 600 hk i en AMG-mercedes..
Men Speedstern är ju en välbalanserad liten bil, den blir nog kul, när den blir klar. _________________ Torbjörn Fagerberg
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster 2001
|
4 besök senaste veckan (44536 totalt) |