Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 2 besök senaste veckan (44368 totalt) |
Kommer inte ihåg om det var BOSCH eller den där firman som brukar göra kontaktstyckena, vad heter de nu igen... tre bokstäver.. OMP...APE... ![]() Hursomhelst så består verktyget av ett stift i härdat stål, rektangulärt tvärsnitt och snedslipat i spetsen som ett stämjärn ungefär. Finns i några olika storlekar, men alla som jag hållt i har haft tvärsnitt på 1mm^2 eller mindre. Man sticker bara in stiftet (som sitter kvar på friktionen) från "framsidan" och drar sedan ur kontakt-stiften med sladden. Inga skador på plasten. Mycket behändigt när man renoverar elsystem på bilar. Funkar även på elcentralen, relähållare m.m. ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Bygger kablage till motorstyrningen från MBE
![]() Lutar åt mekanisk TB från BMW 535 och MBE varvtalsgivare med ett egendesignat triggerhjul på vevaxelremskivan. Kvar att göra:
-mekanisk TB med wire -insug -luftrening -mappning -modda huven för att passa nya motorn med all nya hästar ![]() -Svensk Bilprovning ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Nä, kopplar o fixar. Det klarnar så småningom hur allt bör sitta ihop. Fränt som f-n blir det, men passerar den SBP?? ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Köpte ett triggerhjul till SAAB 9-5 som svetsas på en svarvad platta som bultas i vevaxelremskivan.
Fiskar efter en BMW 535 TB men har inte fått svar på mina mail. > ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Nåväl, jag kan ju surfa på locost-forum i mellantiden! ![]() ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Nja, jag köpte en "färdig" seven att leka med. Denna var dock behäftad med vissa tekniska småfel som krävt en del tid........
Nästa steg är att sy ihop insuget på Speedstern. _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Är det inte lika bra att erkänna nu att det kommer aldrig mera bli kul att åka speedster
![]() ![]() Har man en gång testat en 7:a så är allt annat traktor. Fick föresten en provtur förra veckan i en 7:a med 9-5 motor. Enbart grund laddtryck men min speedster 2.2 står still i jämförelse. Finns inte många som hade hängt med den redan nu, och då har han ett bar laddtryck kvar ......... ![]() _________________ // TXbias BXrndtson |
||||
Det är sjukt fränt att ladda iväg sittande på asfalten med en smal huv framför sig. Man känner sig som en stridsflygare, alternativt att man helt plötsligt är med i Le Mans 1930 med en kompressormatad, grön, Bentley. Mulsanne-rakan here I come!!
![]() Sen är ju trimstålar bättre investerade i en 7:a. 200 hk är ju MASSOR av effekt i en sån! ![]() ![]() Men Speedstern är ju en välbalanserad liten bil, den blir nog kul, när den blir klar. _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 2 besök senaste veckan (44368 totalt) |