Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1430 besök totalt |
Vad bör man tänka på när man köper objekt?
Ska inom kort köpa en bil som jag ska köra ban/konbana med. Den kommer inte att användas till vardags. Bur mm ska monteras och väghållningen ska ses över. Har kommit fram till följande saker som jag tror är viktiga förutom det vanliga med motor/växellåda etc. Så lite rost som möjligt Ingen Taklucka Ingen Ac etc Bil som inte är krockad Eller är det något annat som är viktigt som jag har glömt? ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||||
Re: Vad bör man tänka på när man köper objekt?
Att det skall vara en BMW med E30 kaross? ![]() Kryper nog tillbaka under min sten igen ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||||
Så lätt som möjligt, tror jag kan vara bra. Alltså hellre klen stomme, men lätt, än stabil och tung. Med bur i blir den säkert hyfsat stabil iallafall, med rätt tvärstag.
Bra diff är nog ett plus också. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
![]() ![]() Du glömde att den går bäst med en 4:a under locket därfram... Men det är väl självklart eller? |
||||||||
Helst ska det vara M42 ![]() Men man kan ju inte köpa vilken E30 som helst, helst ska du köpa BMW's top of the line ![]() ![]() M3 Light - För att det är roligt när man kan svänga!! ![]() |
||||||||
En själsfrände till! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kom igen nu Andreas Millbro, tag steget fullt ut och köp dig en is du med ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Vad hade du tänkt dig för budget? Ibland kan det löna sig att köpa en färdig tävlingsbil.
Annars finns en del doldismärken att satsa på (man kan få två eller tre för priset av en Bayrare ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
Hej
Avstannade projekt kan vara riktiga fynd, i alla fall om det som gjorts med bilen gjorts någorlunda seriöst. När jag köpte Caprin betalade jag ungefär priset på fälgarna (Revolution splitfälg) för hela bilen, och fick med saker som trimkam, extraktorrör och lite annat. Att skitsaker som motor, rutor och stötfångare saknades var lätt att ta ;-) Jag tycker att karossens skick är mycket viktigare än motorns (motor är ju bara att byta) men det beror förstås också på hur pass exotisk och dyr motorn är. I mitt fall kostade en "ny" motor 500:- så då är det inget att fundera på. Råden skiljer nog en del beroende på VAD du tänkt köpa också. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||||
Det är absolut inga problem. Finns gott om grejer till bilen i fråga då den är popuär utomlands. ![]() Angående E30 318 is så är det säkert en bra bil. Dock har jag redan kajkat runt en hel del i en Bmw E30 320 cab får några år sedan och den bilen är inte någon riktig höjdare. Så jag hoppar nog Bmw tills jag har råd att handla en E30 M3. Sen får jag den bilen jag har tänkt att köpa för halva priset mot E30 318 is. Sen att den bilen väger 350kg mindre gör ju inte saken sämre direkt. Sen är det ju kul att vara lite annorlunda också eller hur ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||||
AHA!! Du skall köpa en 02:a!! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||
Nej, nu blev det mycket BMW.
När tidningen Bilsport skulle bygga en projektbil för superstage så valde de Opel Kadett GSi 16v, vad ska man annars välja. ![]() Vad det gäller rosten så ... ![]() ![]() ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||||||
Det är tur att det finns vettigt folk också ![]() Man kan ju hitta en "nyckelfärdig" 02:a runt 30-40' utan några större problem ;-) Jag kan sälja min för rätt pengar ![]() _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1430 besök totalt |