| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Banpreparerad Porsche 944 -83
|
3165 besök totalt |
|
Måste tyvärr säljas pga ekonomiska skäl!
Inget utställningsskick men däremot mycket snabb och lättkörd! Bilen är gatregistrerad och har gått ca 15000 mil. Inredning Rensad inredning, lättade dörrar, fullbur från Guss, Sparco moccaratt, Sparco Corsa-stol, Sparco 6-punktsbälte samt ytterligare en lätt glasfiberstol på passagerarsidan. Både förarstolen och bältet är FIA-godkända med "färska" tillverkningsdatum. Motor Motorn är orginal förutom luftfiltret. Körd på Statoil Racingway HP 25W50. Kaross m.m. Sidorutor i lexan och sidospeglar som är lättare än orginal. Glasfiberhuv. Hjulhus fram renskrapade från underredsmassa samt lackerade. Chassi m.m. Sparco fjäderbensstag. Camber/caster-justerbara toppinfästningar. LEDA-fjäderben ställbara i höjd och hårdhet med Eibach racefjädrar runt om. Uniballs i alla stötdämparinfästningar. Stötdämparna har gått ca 70 mil och bara de kostar runt 20000kr att köpa nya idag. Torsionsstavarna är demonterade och medföljer. Bromsar Fräscha TAROX sport/race-belägg samt stålomspunna slangar. I övrigt orginal. Fälgar/Däck BBS 8x15" + 9x15" med 8 st Bridgestone RE540S 225/50-15. 4st helt nya samt 4st slitna. Torrvikt ca 1065kg Exempel på varvtider: Kinnekulle 1.03,3 Knutstorp 1.12,9 Mer info finns under "Våra race- och banåkarbilar". Pris 59000kr el högstbjudande. Bilen finns en bit utanför Lidköping och kan transporteras till köparen mot ersättning. Vid intresse så finns även ett passande biltransportsläp med boogie och totalvikt på 1500kg. Lastar 1120kg. 0731-815575 |
||
|
Jo, meningen var ju att jag skulle behålla den mer än 1,5 år men så blev det tyvärr inte.
Jag har dock lovat mig själv att jag ska vara tillbaks på banan igen i en frontmotorporsche inom några år och då kan jag ju lika gärna lova er det också! Au revoir!
|
||
Man får gratulera till en snabb bil _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
|
Såg den i morse på väg norrut på 45:an (på släp....)
Audiföraren såg lite trött ut men rätt nöjd... eller?
|
||
Det var jag som levererade bilen och jag var ganska trött pga sömnbrist. Om jag såg nöjd ut vet jag inte riktigt då det knappast var lätt att skiljas från bilen ifråga. (Min passat tar det säkert som en komplimang att bli kallad audi... )
Jag hoppas hur som helst att Martin får ha minst lika roligt med bilen som jag har haft!
|
||
![]() |
SÄLJES
|
3165 besök totalt |