| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart hitta Hjulbultar med flytandekona?
|
2 besök senaste veckan (6391 totalt) |
|
Letar efter hjulbultar som har flytande kona. Någon som vet vart man kan få tag på sånna billigt. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Jo dom har men kostar över 80kr/st jag ska ha 20st = dyrt. Måste finnas billigar _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
|
Ska du ha dom för en bultdelningändring eller bara för att det är bra med lös kona?
Vet faktiskt inte ngn bil som har M12x1,5 och lös kona. M12x1,25 och M14x1,5 vet jag att det finns. OZ har s.k. Wobblybolt med lös kona. Gissningsvis för runt 40-50:-/st. Sv. fälg har för 62:-/st Specialfälgar har för samma pris och faktisk mutter också, om någon söker sådana. Gissningsvis kan du säkert få ca 25% rabatt hos din gummihandlare om du varit snäll
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Ska ändra bultdelningen lite,har 110/5 nu men med dessa bultar så bli ju 108/5 och 112/5 tillgängliga oxå,blir ju ett klart bättre utbud av fälgar. 62kr/st var ju klart bättre än jag hittade,ska prata lite snällt med min reservdels firma så kanske priset blir ännu bättre.
Tack för tipsen _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
OT: På mantan ??!? pm:a gärna ombyggnationen då, för den ombyggnationen skall jag göra nu i sommar själv, tittar gärna på din lösning
_________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
Nä inte på mantan,till dragbilen
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Det ska kollas upp,har man tur så är dom billiga och av rätt sort
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
|
T5 har M14x1,5
Dessutom hjälper det inte bara med flytande kona. Bulten måste vara tillverkad med en midja vid brickan. Detta återfinns inte på ngn std-bil öht. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Ett litet spel finns ju original på Volvo S60. Inte v50/S40 som jag sa tidigare nånstans.. Dom har ju mutter.
Uppskattat spel på konan mot stammen är 0.20 mm Kunde ju vara bättre... :shifty:
Ett enkelt sätt är att svarva ur konan lite i hålet. Då behåller man full hållfasthet på skruven.. Men då får man ett gäng lösa konor att hålla reda på.. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Ajjdå, Blir att köpa eftermarknads bultar. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Jaja, jag mindes inte helt fel, men dimensioner hade jag ingen aning om...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (6391 totalt) |