| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Specialpris på Direzza 02G! Sista chansen - Mars-05 ut!!
|
22090 besök totalt |
Jag får revidera mig själv... Finns det någon möjlighet att mina däck dyker upp i denna veckan? _________________ Lasse Alfons |
||||||
Hej! Vad exakt är det för bil du har, vad är gjort med den osv? om du ger mig ovan info så ska vi se om vi kan hitta något bra tryck till dig!
Tack på förhand! Mvh Magnus Arenander Goodyear Dunlop Tires _________________ Magnus Lord Arenander |
||||||
|
Det där är nog en fråga många skulle vilja ha hjälp med
Så även jag. Kör orginal M3 3.0. Däcken är 235/40-18 och 245/40-18 på 8.5 resp 9.0 breda fälgar. Var förresten till däck gubben och såg dem _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
Det är en Porsche 911 Turbo-91. 18*10" fram med 235/40-18, 18*11" bak med 265/35-18. Bilen har andra fjädrar samt ca 2,5gr camber fram och 1,8 bak annars orginal. Vilket tryck skall jag ha på landsväg resp banåka? /Tommy _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||||
|
Fick mail för över en vecka sen att mina däck hade skickats.
Ringer däckfirman upp mig sen för att komma överens om montering? Bara drygt en vecka kvar till Mantorp nu så det börjar dra ihop sig. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
Hej Erik, Jag har meddelat däckfirman om dina däck. Slå dom en signal du så ska det säkert lösa sig
_________________ Johan Waller //Haninge |
||||||
Hej Tommy! observera att det är grundvärden och sen får man ju laborera lite själv. Det är svårt att säga exakt om man inte vet exakta chassi inställningar. Däcktryck bana: BAK 1,5-1,6 kall Ca. 2,2 varm Fram 1,7-1,8 fram kallt. Ca. 2,2 varm Rek camber fram: ca 3,5 grader fram ca 2,8-3 grader bak Arbets temp 80-90 grader. På gata så bör du köra orginaltryck. GLÖM EJ att höja lufttrycket när du åker hem från bankörningen... Mvh Magnus Arenander Goodyear Dunlop Tires _________________ Magnus Lord Arenander |
||||||
Hej Thorbjörn! observera att det är grundvärden och sen får man ju laborera lite själv. Det är svårt att säga exakt om man inte vet exakta chassi inställningar. Däcktryck Bana: Du bör ha ca samma tryck fram och bak Ca. 1,7 kalla Ca. 2,2 varma Camber Ca: 3,5 grader fram Ca. 2,5 grader bak. Arbetstemp ca 80 grader För gatåka bör du köra orginaltryck i däcken! Mvh Magnus Arenander Goodyear Dunlop Tires _________________ Magnus Lord Arenander |
||||||
|
Däckstryck
Hallo !! Har oxå fått mina däck nu tackar och bockar Johan
Magnus !!! Har du däckstryck till mig oxå ?? BMW 325 E30 H/R ställbart väghållnings kitt "lättad" 215/45 17" runnt om... Tack !! _________________ Joakim Johansson -PCS 869B- BMW 325 -89 Lånar 993 - 94 |
||||||
|
Hur är det med inkörning av dessa däck? Heat-cycling? Hur avancerad behöver man vara? Jag hinner antagligen inte få klar bilen förrän torsdag nästa vecka och då blir det bara 20-30 landsvägsmil och sen två dagar på konbana. Är det OK för däcken eller blir de dåligt inkörda?
_________________ Lasse Alfons |
||||||
|
Så då har jag hämtat mina däck också, tack så mycket
Passar på att fråga om däckstryck jag med då? Honda Integra Type R ca: 1200kg inkl Asse ca -1,5 grader camber runtom riktigt hårda dämpare _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
![]() |
SÄLJES
Specialpris på Direzza 02G! Sista chansen - Mars-05 ut!!
|
22090 besök totalt |