Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1383 besök totalt |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Varför inte? Den på bilden verkar ju vara ganska komplett med rätt hjul och allt.
Modellen kom -69 och lades ner -73. Karosserna byggdes av Brissoneaux & Lotz i Frankrike. Grundstommen är Kadett med förlängd hjulbas. Fanns med 1100 och 1900 motor. Lyktorna är roliga, de är inte av den vanliga pop-up typen utan roterar ett halvvarv när man drar i en spak mellan kardantunneln och förarsätet. Trevlig, udda liten bil som drar knappt hälften så mycket bensin som en samtida Corvette... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Opel blir väll bara lättare o lättare med åren? ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Det kallas naturlig lättning ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Re: Tips om Opel GT
Va, står dom i Skåre???? Bodfe ju fasen åka o titta på dom bara för skojs skull även om jag har bilar så det räcker just nu. Har det gjorts någon vackrare Opel någonsin? _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Eller varför inte Opel Calibra med lite små modifikationer... ![]() Mvh /Marcus Gustafsson /Gus _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Hej på dig dig, så du har hittat hit nu. Välkommen. ![]() Annars så är ju Astra gsi:n jäkligt snygg. ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Ni är ju helt insnöade
![]() Skulle ALLDRIG överge någon av mina 3 italienska bilar för en caliper (möjligen AP 6kolv), astra (stjärnkikare), kadett (nybörjar officer?). Tyvärr dussinbilar men jag kanske är lite mer bilskadad än er. Finns inget som tilltalar av dom bilarna tyvärr Men En Opel GT...mmmvar o kollad på en helrenoverad maskin i Sthlm för nått år sen. I MINTSKICK. Helt orginal. Fyfan vad vacker den var... ahhh skall jag ha en Opel så kan jag tänka mig en sån faktiskt... o glida med på sommarna, medans racebilen pysslas om i garaget.... _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Under tiden kan du ju skaffa en sån här: ![]() http://www.minichamps.de/content_fra _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1383 besök totalt |