| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
adapter växellåda-motor.
|
5726 besök totalt |
|
adapter växellåda-motor.
Finns det någon här som skulle kunna göra en adapter mellan min v-låda och min motor? Eller känner ni till någon som är duktig på sånt? lådan är en tremec och motorn är en 4 cylindrig bmw m3. Sellholm har inte tid förrens i höst. >
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
|
Har för mig att Williamssons i Katrineholm har hjälpt till med att ta fram en adapter mellan Saabmotor och BMW-låda.
http://www.williamsons.se/ _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
|
|
||
Dom hade inte tid förrens i juli. Bäckis skulle kolla om det gick att klämma in men jag har inte fått tag på honom på en vecka. _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
|
http://www.klracing.se/ har massor med adaptrar på min sida så Mail och fråga om dom kan göra en till dej
_________________ Magnus Björnfot |
||
|
Krisar det som faan får du väll göra en själv. Du behöver "bara":
1. Låta svarva ett centreringsdon, som centrerar vevaxel mot ingående axel i lådan. 2. Köpa 10 mm aluplåt modell styv. 3. Hålla ihop, borra in styrstift, skruva ihop. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
jag kan komma med grejerna till dig om du vill testa??
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
Hur utformar man centreringsdonet mot vevaxel? Går det att skippa vevaxel och centrera mot vevlagren i blocket istället? |
||
|
_________________ Opeltok/Jonas Schiller Min älskade Polo, jag saknar dig så!! |
||
|
http://www.mcleodind.com/catalog_htm
Här står alla mått utom bultmönstret, men det ena är Ford Toploader Wide Pattern och det andra är GM saginaw, Muncie och Borg Warner T10. Så det beror lite på vilken typ av låda han har Ford eller GM. _________________ Christian Eriksson |
||
|
SUCK, SUCK, SUCK. Jag har fått bottennapp på alla ställen. >
per eriksson: jag har varken ritning eller mått på bultdelning.. funkar det med lådan? säg vad du vill att jag ska göra/ordna så gör jag det.
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
|
Vilken låda enligt tabellen i länken har du?
Ska den vara vriden i förhållande till motorn något? Jag har båda mönstren de använder tror jag, ska bara dubbelkolla men det bör vara dom. Hur långt från motorns bakplan ska du ha lådans framplan med tanke på svänghjul o koppling och ingående axels styrning i vevaxeln? Har du nån koll på det? _________________ /Per |
||
Lådan heter t45. Jag hittade inte lådan själv i listan. Här har du en länk till rätt låda. http://tremec.mrt-direct.com/t45t5.p Jag vet inte avståndet... > Jag vet inte ens om jag kan använda min 6 puckade sinter. Har hört att jag eventuellt måste köpa en tilton koppling. Jag ska ägna helgen åt bilen (jag ska börja plocka ihop motorn) så jag kanske är lite klokare på måndag. Kan man luta lådan som man vill?
(jag ska börja leta m5 3,8 låda för att säkerställa åkning i sommar.. )
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
Alternativt söker du lite mha google och hittar någa av de firmor i USA som säljer färdiga kit. EDIT: la till lite _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
adapter växellåda-motor.
|
5726 besök totalt |

