| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
MSD ignition
|
<< 1, 2 4 besök senaste veckan (8270 totalt) |
Autometer har tac som funkar. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||||
Yepp ni har tolkat det rätt. Kunde köra på ett betydligt högre laddtryck med MSD än utan. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
|
En rolig sak med MSD, har sett en bil komma in i depån med lite lustig motorgång, när vi lyfte huven så såg vi direkt att felet var att fördelaren var i 4 delar, bla spräckt mitt över och allt bara hoppade omkring uppe på motorn, likförbannat gick skiten framåt och hade presterat ett par tiondelar långsammare tid, så nog överbrygger gnistenergin stora gap ibland!!
_________________ Mvh // Niklas L |
||||||
Enlig manualen ska det bli 40.000 volt tills stiften. Min rotor fick en vit beläggning som kom efter mds-boxen. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
|
Vi kör kombinationen MSD och Autometer. Fungerar utmärkt.
Vår erfarenhet är precis som Cobolt skriver att du kan få gnistorna att hoppa i princip hur lång som helst. Ruggig energi... MVH/ Michael Karpers |
||||||
|
Såg att mitt inlägg kan missförstås, ska förtydliga att fördelaren fortfarande var någorlunda på samma plats och bitarna hoppade alltså omkring för att rotorn slog på dom, det var dock ändå helt löjligt långa överslag jämfört med vad man förväntar sig ska fungera och jag har aldrig sett någon annan bli gå framåt utan större påverkan efter ett såpass rejält fördelarras.
_________________ Mvh // Niklas L |
||||||
|
En 6AL har införskaffats som är tänkt att hamna på min 924 turbo.
På burken står det en varning att "solid core" tändkablar inte får användas. Men hur ska man tolka vad "solid core" är? Är det när det är en solid kärna i kablen eller när ledarna är parallella, dvs att det måste vara spirallindande kablar? Mina kablar är alltså en massa tunna koppar(?)trådar som ligger helt parallellt med isolering runt om. Kan jag börja med dessa eller riskerar jag ngt? _________________ Pär Hylander |
||||||
Så du menar att parallella tunna trådar inte är en solid kärna, eller? oavsett så menar du att skärm i tradiotionell betydelse industriell elinstallation behövs? Vad händer om man inte har det? _________________ Pär Hylander |
||||||
Jag fick aldrig ngt svar så jag tjatar lite _________________ Pär Hylander |
||||||
|
Jag funderade inte så mycket utan provade istället, funkade fint med de tändkablarna jag hade och de var inhandlade på närmsta bildelsaffär och inget fancy. På nuvarande bil satt boxen i när jag köpte den och det sitter MSD kablar med.
Det som händer är väl att man får en sjuhelvetes radiostörare som kan ställa till det lite för insprutningen. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Intressant detta.
Jag har ett MSD 6al till min Opel. Enligt tg-motor så måste man bygga om fördelaren, jag vill inte köra med triggerskiva. Hur ska man modifiera fördelaren? Ursäkta om jag ger en dålig beskrivning, är kass på tändsystem! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
okey så lägger jag in en bmw fråga här... på senare m20's sitter det triggerskiva för motronicen, 2-60 lr vad dom heter.. sen sitter det toppfördelare isf blockfördelare...
går det att använda tex msd tändning med megasqiurt och toppfördelaren? inte för att jag tänker bygga MS i sommar för nu vill ja bara ha ihop e30in så ja får ut den på ngn konbana... _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
Jag är inte rädd för ta risken att bilen inte går bra, med jag är för mesig för ta risken att grilla upp den relativt dyra msd-boxen pga jag ignorerade en tydlig varning! En sak jag hört är att det är tändkabel med resistans mellan innan tändstiftet på ngt Kohm som behövs? _________________ Pär Hylander |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
MSD ignition
|
<< 1, 2 4 besök senaste veckan (8270 totalt) |