Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
824 besök totalt |
OT: Kopplingsfråga
Det gäller "vardagsräsern" därför blev det OT ![]() Har lite strul med att pedalen fastnar halvägs när jag släpper kopplingen. Ibland fastnar den även i botten... Har trott att det är nått som kärvar i pedalen (nån returfjäder eller nått)., ända tills igår. Då startade jag bilen med pedalen nere o döm om min förvåning när bilen drev ändå!? Vid normal körning så tar kopplingen som den ska o den slirar ej. Då är min fråga kan det vara nån slavcylinder som strular? Dåligt med kopplingsvätska? Eller är det så att kopplingen är slut ![]() Bilen i fråga är en Ådi 80s av 87års modell. Är själv lite rudis på det tekniska, kanske nån här som har nån idè om vad det kan vara för fel. MVH Fredrik _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Jag tror oxo på huvudcylindern! Var oerhört glad att det inte är på din 944:a du ska göra jobbet, det är trångt.... Var ännu mer oerhörd glad om du har AC på den, för då blir det ännu svårare eftersom rören till AC:n är ivägen ![]() _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
824 besök totalt |