| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K : Plexi rutor till MGB GT
|
1485 besök totalt |
|
Alla rutor förutom framruta sökes !! 073 6854131 & andreas.tysk@gmail.com Mvh / Andreas _________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
|
_________________ Stefan Winquist |
||||
Kan kolla denna annonsen jag såg för ett tag sen... kanske är aktuellt fortfarande
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19390&highlight=plexi+rutor _________________ /Fredrik Henningsson - Halmstad |
||||
Ja det är faktiskt aktuellt, återigen
|
||||
|
Lite ot då det inte har med det att göra men plexi (PMMA) är inte att rekomendera som bilrutor ur säkerhetssynpunk.
Bättre med någon polykarbonat typ makrolon. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
om det finns mallar så han kan boka alla rutor förutom framrutan så är jag intresserad
läst i FIA reglerna att Lexan400 rekomenderas med en tjocklek på 5mm , vart får man tag på sånt
_________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Lexan är också polykarbonat. Vad just Lexan400 står för vad det gäller egenskaper vettekatten. 5mm verkar tjockt också. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
Enligt reglerna för GT historisk racing 66-72 som widenborg skrivit så står det
"Dörrutor, sidorutor och bakrutor skall vara av härdat glas eller minst hårt genomskinligt material min 5 mm tjocklek rekomenberas t ex lexan 400." _________________ Andreas Tysk Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1485 besök totalt |