| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
R Däck BMW M3 E30
|
<< 1, 2 5521 besök totalt |
|
Nu sitter R däcken på bilen , men jisses va stora dom blev.
Bak är det inga problem men fram tar det i när man vrider får flytta fram hjulet 5-10mm så det centreras i hjulhuset och öka cambern till 3,5-4'så skall det nog ordna sig _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
|
Fick du till det så att hjulen går fritt? Vad kör du med för offset på fälgarna?
Provmonterade 245/40-18 fram igår och det ser ut som om det kan finnas en möjlighet att det kan funka Får se om det även kan gå att få dit 265/35-18 bak... _________________ Jonas Edling |
||||
|
Nja dom är för stora enligt min smak och tycke. Jag fick lägga i ganska breda stoppar så jag har
knappt 2 varv mellan fulla rattutslag och en jäkla vändradie till följd, sen blir dom alldeles för höga oxå stjäl mycke ork offset kommer jag inte ihåg det är E36 fälgar nersvarvade fram. Jag skall gå ner på 17" och runt 5,00 i bakaxel _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
En liten fråga. har samma problem med att hjulet inte är centrerat i hjulhuset. (dock bara på ena sidan) Har provat byta ALLT men får inte till det som jag vill. har förstått att det inte är ett ovanligt problem, men hur flyttar du fram hjulet?? _________________ Söderblad Christian |
||||
Vad har du för bil? Det är inte så många bilar som kan flytta hjuen som Ulf, hans hjulupphägning är inte direkt standad. Om du har vanliga bärarmar infästa med gummibussningar så hade jag börjat med att kontrollera så att dessam är raka och att infästningspunkterna är okej.
_________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
|
Jag har DTM bärarmar fram så jag kan justera lite som jag vill.
Har du provat med dom exentriska bakre bussningarna ? Det brukar funka. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
Det är ju ett sätt att åstadkomma en förflyttning men om man har skillnad mellan vänster och höger sida som, om jag förstått är rätt, är grund problemet för Gemballa så ska han nog titta på varför det inte stämmer mellan sidorna. _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
![]() |
Däck för banåka
R Däck BMW M3 E30
|
<< 1, 2 5521 besök totalt |