Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Suzuki Swift GTi???
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (5846 totalt)
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Suzuki Swift GTi???

Nu har jag verkligen tröttnat på att vara billös, och det hela förstärks av att farsan behöver sin egen bil när jag behöver den! Det funkar inte helt enkelt
Har lite funderingar på att köpa en liten "skitbil" att ha fram tills efter sommar (då det förhoppningsvis sker ett byte till 318is E30, om allt går som planerat).
Min flickvän är redan på mig och tjatar om en Suzuki Swift Gti -88...
Kan det vara något att ha överhuvudtaget? För jag måste då säga att en gammal suzuki swift inte direkt är något jag brukar vända huvudet efter men 100hk ur 1.3liter (inte wankel ) och dessutom så väger bilen obetydligt...
Så, vad tror ni här på forumet? Ska man köpa en sån nu i helgen?
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Re: Suzuki Swift GTi???

Andrew Petrykowski skrev:
Nu har jag verkligen tröttnat på att vara billös, och det hela förstärks av att farsan behöver sin egen bil när jag behöver den! Det funkar inte helt enkelt
Har lite funderingar på att köpa en liten "skitbil" att ha fram tills efter sommar (då det förhoppningsvis sker ett byte till 318is E30, om allt går som planerat).
Kan det vara något att ha överhuvudtaget? För jag måste då säga att en gammal suzuki swift inte direkt är något jag brukar vända huvudet efter men 100hk ur 1.3liter (inte wankel ) och dessutom så väger bilen obetydligt...

i attitude finns det två st switft gtier, har kört samtidigt som den ena på bana och den går inte dåligt. Är nog en rolig bil för de pengarna. går att vänsterbromsa iaf

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

och maken till hållbar motor får man leta efter. Ständiga plågningar till 9000 skall inte vara några problem. Kompisen körde en i sin Esther 7 i 3-4 säsonger utan ett enda haveri.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Suzuki Swift thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up och kan nog ärligt säga att jag lite erfarenhet från den modellen.

Grymt rolig bil som går att göra mycket med, var lite försiktig med växel-lådan bara..... dvs ryck inte i 2 och 3an men i övrigt är den nästa oförstörbar. 165 Hk fick vi ut ur den när vi hade den i Gr A trim och då var vi klart snabbaste 1300 cc bil.

Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re: Suzuki Swift GTi???

Det är rättså snabba bilar. Och högt underhållningsvärde. Farsan körde rally med en sån i 2 säsonger.

Dock så är de väl inte rostfria direkt?

Mantorp
Här sen Nov 2002

Det gick ju att vinna Fyndbörsen Cup med dom för nga år sedan och jag tror de står sig riktigt bra än i dag.

Det är underligt vad låg vikt kan göra för en bil. thumbs up

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Buhuhu, den vart såld
Skulle ringt tidigare
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Såg precis en annons på en Peugeot 205 Gti från 87... Är det en bil som man kan eh... lite på att den går?
och är det någon som vet om hur ett bilköp från en beghandlare går till? Då jag aldrig ens kollat upp det där? Kan man åka iväg med bilen samma dag?
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

försök om det går att få tag i en så ung bil som möjligt, om du vill slippa problem. allra helst en 1.9l modell 89-.
det är ganska mycket trassel med dom tidigaste årsmodellerna.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
dude skrev:
försök om det går att få tag i en så ung bil som möjligt, om du vill slippa problem. allra helst en 1.9l modell 89-.
det är ganska mycket trassel med dom tidigaste årsmodellerna.

Nu handlar det inte om att sitta och leta bilar med ljus och lykta... Det handlar snarare om att införskaffa något som rullar och kommer att rulla sommaren ut för under 10.000kr och det till på söndag...
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

En Swift till salu...

Swift

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Porsche-Daniel skrev:
En Swift till salu...

Swift

Någon som vill skjutsa ned mig till Jönköping imorn? Eller måste jag ta bussen för att hämta bilen?
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Porsche-Daniel skrev:
En Swift till salu...

Swift

Någon som vill skjutsa ned mig till Jönköping imorn? Eller måste jag ta bussen för att hämta bilen?

Har du köpt den?

Hmm, 700 kg var inte mycket och över 100 hk borde ge skapliga prestanda. Undrar hur mycket min gamla bakhjulsdrivna Toyota Starlet vägde? Kan inte ha varit så mycket. Det var iallafall en klart kul vinterbil.

#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
AndersY skrev:
Porsche-Daniel skrev:
En Swift till salu...

Swift

Har du köpt den?

Hmm, 700 kg var inte mycket och över 100 hk borde ge skapliga prestanda. Undrar hur mycket min gamla bakhjulsdrivna Toyota Starlet vägde? Kan inte ha varit så mycket. Det var iallafall en klart kul vinterbil.

Köpt och köpt...
Jag ska ned och köpa den imorn... =)
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Ja, då var man en Suzuki Swift GTi rikare!
Det var dock ruskigt otrevligt att åka hela vägen hem från jönköping i den dock, sportavgas och långfärd är juh knappast den bästa kombinationen!
Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Ja, då var man en Suzuki Swift GTi rikare!
Det var dock ruskigt otrevligt att åka hela vägen hem från jönköping i den dock, sportavgas och långfärd är juh knappast den bästa kombinationen!

Men om det är Jimmys bil du köpt så är det ett ruskigt trevligt avgasljud också!
Värsta räserbilen ju thumbs up

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Får säga grattis till en bra bil
tips.... 205/15 är den perfekta hjulkombinationen till bilen.... passar perfekt (om man viker in den lilla kanten i hjulhusen fram)

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
tips.... 205/15 är den perfekta hjulkombinationen till bilen.... passar perfekt (om man viker in den lilla kanten i hjulhusen fram)

205/15?!?
Det sitter typ 145/13 på bilen nu!
Jopps, det var Jimmys bil jag köpte, visst är ljuder råfränt, men det blir djävligt jobbigt att åka i 32mil i den dock!
Näfan, nu ska jag till biltema och köpa lite rostlösningsmedel och vit fälgfärg
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:

205/15?!?
Det sitter typ 145/13 på bilen nu!
Jopps, det var Jimmys bil jag köpte, visst är ljuder råfränt, men det blir djävligt jobbigt att åka i 32mil i den dock!
Näfan, nu ska jag till biltema och köpa lite rostlösningsmedel och vit fälgfärg

Japp, det blir en helt annan bil att köra med såna hjul....... köp ett par billiga beggade alufälgar och ett par sjysta R-däck så har du en slalomdräpare i dina händer. thumbs up

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Skall det rejsas med bilen? Bana, slalom?

Fredrik får väl ge en körlektion och visa att även SUV-ägare kan köra bil.

#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Hehe, bilen håller på att fixas till nu... efter en liten insident...
Vänster framdäck hör numera till historien, samt att plåten håller på att amatörformas (med händer) och plasten böjjas på bästa möjligt (läs billigaste) sätt...
Råkade åka lite av vägen idag, rakt ned i ett väldigt konstig utformat dike, plåten på bilen uppskattade det inte. Och skärmarna på bilen uppskattade inte bogseringen upp ur diket, utan dom tog i i dikeskanten och böjdes och knäktes av när bilen skulle dras upp... Men för tillfället ser faktiskt bilen ganska hyfsad ut, efter en heldags pysslande...
Nedsidan av det hela är att nu när jag suttit och monterat loss delar, så märkte jag hur otroligt rostig bilen egentligen var...
Men men, det är inget lite rostlösningsmedel, sprayfärg och stark vilja inte kan fixa

För övrigt så raggar jag billiga däck till bilen nu, i första hand så har jag i åtanke 2st 145/80 r13... Ena däcket small, så nu sitter det ett 165/40 r14 där. Det däcket tar i i hjulhuset när man svänger fullt, så jag förstår inte hur man ska få dit större doningar... men men.... vi får se hur allt blir. F'resten, det är ingen som har ett blinkersglas till en swift -88'a liggandes någonstans?
Citera
Allmänt banåkaforum
Suzuki Swift GTi???
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (5846 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande