Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (14784 totalt) |
Nu är väl maskin i det närmaste klar:
![]() Har funderat på om man skulle försöka köra den i bänk hos någon? Dels för att få en siffra på vad den kan prestera men även spara en del tid för att få ställt in grejorna på säkert sätt. Det är onekligen ganska spännande att mappa på gatan när det börjar bli lite effekt. (Man vill ju helst slippa onödiga ras) Vet dessvärre inte av så många som sysslar med sådant här på västkusten. Vad kan man vänta sig i kostnad och tid för en sådan operation? Hur hade ni resonerat? Efter nyår så skall även en helt ny upphängning till bakaxeln göras klar Samt riktiga fjädrar runt om och grövre kränghämmare fram..... _________________ Jonas Töreskog, Göteborg |
Det har pysslats lite:
![]() ![]() ![]() Har idag en icke vetenskaplig fyrlänk (bla olika längd på övre och undre stag) med uniballs i båda ändar, nu gör vi nya stag med gummibussn i ena ändan samt nya lika långa stag med nya infästningspunkter. MVH Jonas _________________ Jonas Töreskog, Göteborg |
Ha ha ha detta var lite roligt! Vi har gjort exakt lika dant med våra Willwood ställ
![]() Fast jag valde en Volvo 940 cylinder till kopplingen ![]() MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
Pelle:
Jo du beskrev ju ganska bra hur du gjort när vi talades vid på tel för ett tag sedan, blev ganska ok tycker jag ![]() Fick häromdagen lite inspiration och byggde mig en ny kamsynkanordning. Även kopplat in pedalstället. Måste säga att nu var det annan känsla i pedalerna. ![]() Tips ang slang mellan behållare och huvudcylinder är att kapa en bit på svetsslangen till gassvetsen. Gastät, billig och svettas inte! Kan också nämna att skillnaden på hur tungtrampad kopplingen blev med en 3/4 tums bromscylinder jämfört med en 5/8 tums var enorm ![]() ![]() MVH Jonas ![]() _________________ Jonas Töreskog, Göteborg |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (14784 totalt) |