Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo Amazon 1965 (mer motor än väghållning)
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (14784 totalt)
Jonas T

Här sen Nov 2003

Trådstartare
Nu är väl maskin i det närmaste klar:

Har funderat på om man skulle försöka köra den i bänk hos någon? Dels för att få en siffra på vad den kan prestera men även spara en del tid för att få ställt in grejorna på säkert sätt. Det är onekligen ganska spännande att mappa på gatan när det börjar bli lite effekt. (Man vill ju helst slippa onödiga ras) Vet dessvärre inte av så många som sysslar med sådant här på västkusten. Vad kan man vänta sig i kostnad och tid för en sådan operation? Hur hade ni resonerat?

Efter nyår så skall även en helt ny upphängning till bakaxeln göras klar Samt riktiga fjädrar runt om och grövre kränghämmare fram.....

Här sen Nov 2003

Trådstartare
Det har pysslats lite:

Har idag en icke vetenskaplig fyrlänk (bla olika längd på övre och undre stag) med uniballs i båda ändar, nu gör vi nya stag med gummibussn i ena ändan samt nya lika långa stag med nya infästningspunkter.

MVH Jonas

Här sen Nov 2003

Trådstartare
Nån som har någon kommentar ang kvalitén på Wilwood pedalställ? Hörde till min fasa att någon hade trampat av en pedal? Vet dock ej var dessa uppgifter kommer ifrån från början....

Jonas

Linköping
Här sen Mar 2004

Ha ha ha detta var lite roligt! Vi har gjort exakt lika dant med våra Willwood ställ
Fast jag valde en Volvo 940 cylinder till kopplingen

MVH PELLE//

BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel
V70 R Bromsar
Sellholmsfjädrar
Bilstein dämpare
Citera
Jonas T

Här sen Nov 2003

Trådstartare
Pelle:
Jo du beskrev ju ganska bra hur du gjort när vi talades vid på tel för ett tag sedan, blev ganska ok tycker jag

Fick häromdagen lite inspiration och byggde mig en ny kamsynkanordning. Även kopplat in pedalstället. Måste säga att nu var det annan känsla i pedalerna.

Tips ang slang mellan behållare och huvudcylinder är att kapa en bit på svetsslangen till gassvetsen. Gastät, billig och svettas inte! Kan också nämna att skillnaden på hur tungtrampad kopplingen blev med en 3/4 tums bromscylinder jämfört med en 5/8 tums var enorm

MVH Jonas

Här sen Nov 2003

Trådstartare
Imorgon ska det bli uppstart......... Bara lite el att koppla till.

MVH Jonas

Volvo Amazon 1965 (mer motor än väghållning)
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (14784 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande