| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hålfråga Peugeot TU5JP4
|
1363 besök totalt |
|
Hålfråga Peugeot TU5JP4
Jag har stött på ett problem i mitt bygge, jag ska flytta det nuvarande oljefiltret och använda en håller från en Peugeot 205 gti, detta för att jag ska kunna montera en oljekyl. Nu har jag hittat ett hål som jag inte trodde skulle vara där, jag har kollat sprängskisser och där har inte det här hålet synts alls. Kan någon kanske berätta för mig vad detta hål är till för? Trycksatt? Retur? Pluggbart? Första bilden är själva oljefilterhållaren: http://img.photobucket.com/albums/v4 Andra är hur det ser ut på blocket. http://img.photobucket.com/albums/v4 Hål 1: Skruvhål Hål 2: olja in och ut Pryl 3: Digital oljenivågivare Pryl 4: oljesticka Samma fråga kommer ställas på en massa andra forum också. _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
|
True, true...
Fast åas så är själva filterkonsollen ganska stadig i sig och ligger jämnt över där. Men nä, det är nog dom du säger, det är inte trycksatt... Undrar vad är för olja som rinner tillbaka där då... _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
|
Vi blåste lite på oljefiltret, men det kom ingestans då... Kan ha vart till oljetrycksgivaren, för den satt på sin plats fortfarande. Kanske skulle blåst på blocket också, men det hade vart svårt att höra något tror jag...
Folxam> Det gjorde min med, men det var helt mitt eget fel, fixat nu och det är så fint så.
_________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
![]() |
Skruva banåkabil
Hålfråga Peugeot TU5JP4
|
1363 besök totalt |
