| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp med Lotus TwinCam
|
1611 besök totalt |
|
Hjälp med Lotus TwinCam
Jag har en Lotus TwinCam-maskin jag behöver ha hjälp att ha isär, kolla topp och kolvar, och sedan ställa diagnos och åtgärda problem med usel kompression. Är det någon som kan tipsa mig om någon kunnig person/firma i mellansverige som skulle kunna åta sig detta. Jag har själv kontakt med ELWA, Bennets men där är det ont om tid, plus att det kan bli dyrt. Alla tips mottages tacksamt!
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
|
Hjälp
Jag har en kompis som håller på med T/C maskiner han bor utan för Karlstad, han hjälper folk för en rimlig slant. Om det av intresse så skicka ett PM så får du hans tele nr. PS han har även delar _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Re: Hjälp
Troligen samme man jag också haft kontakt med (och som inte heller hade tid), men du har PM.
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
|
Finns en gubbe i Jönköping som heter Norberg i efternamn. Skruvar mycket med Lotus och gamla Cosworthmotorer.
Sen finns ju Bertil Carlsson i Skåne men det kanske är för långt att åka? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Tack för svar! Jönköping är OK, jag kan traila till Skåne också om det behövs. Har du några kontaktuppgifter till Norberg i Jönköping? _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
LEIF J. NORBERG MOTORSPORT AB http://www.norberg-motorsport.com/ _________________
Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
|
Tipps !
Ett annat tipps är LJ trim Hammarö dom har fixat en del med T/C motorer dom är bra dom gör alla mina motor jobb men dom vill berarbeta lösa delar _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp med Lotus TwinCam
|
1611 besök totalt |