Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1467 besök totalt |
Vilken grupp Scuderian sept?
Vilken grupp ska man vara med i på höstkursen på Scuderian? Det finns inte vad jag vet någon svenskgrupp så vilken är att rekomendera? Det är väl massa andra svenskar nere åker de någon särskild stans elr annat förslag som är bra? _________________ Joachim Qvarnström |
Jag har åkt i grupp 3 två gånger. Första gången (hösten 2003) var det massor med svenskar, några engelsmän och några holländare i gruppen. Hösten 2005 var det mest holländare och några svenskar. Den har en bra engelsktalande coach. Det är dessutom en bra och "snabb" grupp - några riktigt grymma holländare faktiskt! I princip alla holländare är "rutinerade" så de behöver man inte tampas med om man är bara "sportfahrer"
![]() _________________ //Magnus Gens |
RingRunners fyller alltid upp två grupper på hösten. Brukar vara grupp 3 (Ferrari) och grupp 11 (Porsche). Dock är efterfrågan större är tillgången, vilket gör att inte ens alla vi som är medlemmar i RingRunners är garanterade plats i dessa grupper. För att vara säker på att få plats brukar man vara tvungen att anmäla sig i alla fall året innan aktuell kurs. Det brukar även finnas en tredje grupp som innehåller ett större gäng svenskar blandat med lite andra löst blandade Européer...
Eftersom flera av de gamla Scuderia-instruktörerna hoppade av inför denna säsongen, så ryktas det dock om att grupperna kommer att kastas om lite inför detta året. Så jag vet inte vilken grupp som jag hamnar i till hösten... |
Inga Ringrunners i grupp 3 nu senast - sep 2005.
Jag hörde också en del saker som tydde på att några av coacherna var lite missnöjda med ledningen. Man märkte att det diskuterades en hel del kring detta. Ska bli spännande att se hur det blir framöver! Det var många platser över i flera grupper nu senast (höst 2005)... Också i grupp 3. Man behövde absolut inte vara ute i god tid, vilket man behövde vara 2003. Det börjar bli lite föör dyrt kanske ![]() _________________ //Magnus Gens |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1467 besök totalt |