Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Oljefråga angående lamelldiff till E30 325.
1387 besök totalt
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Skulle handla olja till min lamelldiff till min E30 325 men var lite osäker vilken man ska ha. Har hört att man ska ha Redline 75W90 men efter att ha pratat med Peder på mobimech så sa han att han haft diffar inne som gått 5 timmar o skurit pga Redline 75W90. Han föreslog promt Castrol SAF/XJ. Och ju mer ja söker på forumen desto dummare blir jag.. alla säger olika och har olika teorier.. så vad har du kört med o med vilka resultat.. läser man här så blir man dum efter 10 inlägg på autopower =( http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=125285

Tokholm
Här sen Jan 2003

Jag kör med Castrol SAF-X; nema problema!

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Skrurit pga av Redline tror jag är skitprat om nu oljan var avsädd för lamelldiffbroms.
oljan skall LS tillsatser.

Allt som rör olja är jä... knepigt och man skall INTE tro försäljare.
Typ
Allt går att sälja med mördande reklam, tom stekt konserverad göt
Så känner jag om oljor, vad man än köper så blir man lurad

Johan B på autopower brukar inte vara ute och segla, han har rätt bra koll på oljor.

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Diffen skär inte pga Redline 75W90. Min diff har gått ett antal tusen mil med den och den var inte speciellt sliten när Peder renoverade den i vintras (~21000 mil).

Däremot skall du INTE använda 75W90NS eller LightWeight ShockProof då den första saknar LSD-tillsats och den andra innehåller väldigt lite LSD-tillsats (samt luktar andningsmask på )
För lite LSD-tillsats gör att lamellerna nöts kraftigt. thumbs down

Castrol SAF-XJ är en bra olja som bevisligen fungerar bra så varför inte använda den.

Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare
GunnarÖ skrev:
Diffen skär inte pga Redline 75W90. Min diff har gått ett antal tusen mil med den och den var inte speciellt sliten när Peder renoverade den i vintras (~21000 mil).

Däremot skall du INTE använda 75W90NS eller LightWeight ShockProof då den första saknar LSD-tillsats och den andra innehåller väldigt lite LSD-tillsats (samt luktar andningsmask på )
För lite LSD-tillsats gör att lamellerna nöts kraftigt. thumbs down

Castrol SAF-XJ är en bra olja som bevisligen fungerar bra så varför inte använda den.

Det blir castrol saf-xj.. dock tycker man en sån som peder ska ha koll på detta.. Och ja tror inte det var i vinstgivandesyfte då ha sa ja skulle köpa den på mokonomen..

Skogen
Här sen Jun 2004

Ska även testa denna olja i min volvo 240 axel

Tokholm
Här sen Jan 2003

Från Demon-Tweeks katalogen: "(RedLine) LSD Friction Modifier/Break-In Additive: Use with 75W90NS to fine tune the performance of your LSD...".

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Skruva banåkabil
Oljefråga angående lamelldiff till E30 325.
1387 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande