Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 34945 besök totalt |
968
Hej Anders. Snygg 968. Är den till salu? Skall själv börja åka lite tänkte jag, och är nyanmäld här på rejsa. Bilen ser ju helläcker ut! Fredrik _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Bilen är trasig vilket får till följd att jag ställer av den med bara 1 enda banmöte genomfört i år
![]() Måste byta bröstkåpan på motorn som servopumpen sitter i o det innebär en hel del meck o det har jag varken tid eller ork med just nu... Motorn vibrerar tydligen för mycket vilket gjort att först AC-pumpens fäste gick sönder o sedan när det var fixat med ny pump o osv så gick servopumpens infästning i frontkåpan sönder fullständigt ![]() Vibrationerna ska ju lokaliseras också ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Ahh vad trist Anders! Vi som har väntat på dig hela säsongen
![]() Väl mött till våren ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Hällå Fredrik
![]() Joo man saknar ju "banåkargemenskapen" Ska se om jag kan massa mej iväg till något banmöte här i närheten nu under hösten och iaf få kika när ni andra kör era bilar ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Å så surt Jag hadde också kraftiga vibrationer på min bil. Det visade sig att en balansaxel stod fel. Troligen kuggat över vid avåkning på Gälleråsen. observerade en detalj på bilden av ditt motorrum. Du har plastskydden fram och bak som normalt saknas på alla CS vagnar. Mvh Bosse _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||||
Hallo Bosse!
Tack för bilderna i mailen,dom lär komma till användning ![]() Joo det lutar väl kanske åt att det även är min balansaxelrem som kuggat,har ju dammat av ett par gånger jag med ![]() Har inte kollat efter att den står rätt fortfarande..kollade bara spänningen på den i våras... Börjat fundera i banorna att kanske lämna in bilen till Sandén istället för o meka själv,lusten att meka verkar minska i paritet med att åldern ökar,har ju tex inte hänt någonting med den nya Heigobågen som inköptes redan hösten/vintern 2003/2004 ![]() ![]() Skulle även vara skönt att få glidskenorna till kamkedjespännaren utbytta i förbyggande syfte,bågen isatt,svängigare bälten monterade,styvare fjädrar + roligare hjulvinklar osv osv. Svarvare Larsson behöver väl jobba över endel för att klara detta,men då blir det ju iaf gjort och jag kan förhoppningsvis åka mer banåkning 2006 än nu i år Ha det gött i svängträsket ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Ta bort dom. De är pinsamma på en CS ![]() Jo. Jag håller med dig om att jobba med bilen. Sandén fixade nya ventillyftere, kamkedja och slitskenor + lite extra fix för 7500 åt mig. Material var nog 5000 ca Lyftarna gick på 2-300 styck x 16. Bosse _________________ Bo Japlin ![]() 968CS M030 Grand Prix white |
||||
Bosse: har du någon pejl på hur lång kö Sandén har..månader?
Ska ifs. ringa honom småningom men det är ju kul att veta. Får bli biltransport eller dyligt ned till Götet ![]() ...o sedan när den är färdig tåg ned o ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Det är ändå för halt och saltigt för fina CSar nu, satsa på lite gocart så länge. ![]() /M _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
![]() ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
![]() ![]() Fast jag måste ju ringa ändå snart för att få en tid ifs. _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Trailerqueen
![]() ![]() ![]() Bilen har varit iväg en sväng till Göteborg men är nu hemma och godkänd vid SBP och även snart klar för banåka igen! Balansaxelremmen hade kuggat över ett antal kugg och därmed orsakat vibrationer så det var därför det blev skador på fästen till AC-pump + Servo-pump osv. Hjulvinklarna stod också kvart i 5 2 mm toe out bak bla var det Nu är det dryg -2 grader Camber fram och 0 i Toe och -1.1 grader Camber bak och 4mm Toe in (Kompromiss mellan gata/bana) ..bilen är betydligt mera lättkörd nu och spårar mindre trots rejsigare vinklar Nu är vi pååt ett tag igen ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Har tydligen en bug i mitt ABS-system så jag fick årets bromsplatta höger fram efter bara 10 minuters körning idag på Mantorp..detta vid Mjölby..märkte inte ens att jag låste upp förens det kanat en bra bit o däcket blev helt kajko..korden slets av tom och däcksidan kollapsade delvis..(ej punka dock)...ABS:en skickade då också en felsignal till styrboxen så även motorn stängdes av o var obrukbar för ett litet tag
![]() Jaja..på med nya däck bara o sen lära sig se upp lite med/inte lita på ABS:n ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
vojjne vojjne det där såg inte bra ut,, förklarar varför man inte såg dig mer i söndags trist..
Är det någon sensor som har fått spel? om jag inte minns fel så har Björn med den svarta 968:an haft samma fenomen _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Vet inte vad som är felet tyvärr
![]() Att motorn har slagit av vid hård inbromsning o när ABS'n jobbar har hänt en gång förut på Mantorp (korta) minns jag nu o ser lite system i det hela,fast bromsen har ju aldrig låtit bli att fungera utan det är ju "bara" att den inte blir låsningsfri. Det är ju inte specielt effektivt att utnyttja ABS hela tiden vid bankörning,men man vill ju att det ska funka. _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 34945 besök totalt |