Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 8968 besök totalt |
Jag har ingen aning. Har aldrig tänkt på (vågat) att kolla. Efter uppväxling från 3:an till 4:an brukar blicken vara fokuserad på banan. Och hastighetsmätaren i Boxstern är ju inte något under av tydlighet. ![]() Vet bara att jag precis hinner varva ur 4:an. ![]() Men man borde kanske bry sig eftersom toppfart är det enda som icke initierade kompisar frågar efter när man berättar att man kört på bana. Att försöka övertyga dem om att topphastighet är tämligen ointressant är... ja ni vet... _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
Jag brukar faktiskt inte heller kolla på hastighetsmätaren, den är väl gömd bakom ena handen. Men den här gången kollade jag faktiskt. Ni med pulver måste ju ha jäkligt hög hastighet. Den rakan är alldeles för lång när en 924 kommer upp i 170, eller va de 160. Hur som helst så måste det gå sjukt fort me tanke på hur mycket pulver folk har..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Jag tokstirrar inte heller på mätaren när kurvan närmar sig, men ungefär 200. Jag har åkt med ett par instruktörer i 964 RS och de har kommit upp i lite drygt 220. _________________ Jon Petersson '93 Amethyst 968 Coupé |
||||
Känner igen känslan. Boxstern verkade stå stilla när instruktörens GT3 RS blåste förbi på rakan... ![]() _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
Jag har runt 200 när jag bromsar runt 150 meter och växlar till 5:an vid en orange markering i räcket på rakan,, försökte testa vad man kunde göra för att få bäst utgångsfart på rakan efter chikanen och ett hyfsat rakt spår var det som gav bäst resultat.
Man skulle verkligen behöva mer än dom 240HK som man har idag på Mantorp men det är ju kul i alla fall Ser ut som att bilen kränger relativt lite mot vad det känns som att bilen gör på denna bil men lite lägre fram skulle inte skada. ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
206-207 km/h innan storfoten trampar i mitten. (6-8 km/h mer än förra året vilket får tillskrivas lite bättre däck och roligare ljuddämpare ![]() 996:an har åtminstone i min årsmodell en riktigt tydlig mätare i centrum av varvräknaren. _________________ Kristoffer Böök |
||||
Jag brukar vara så fokuserad på bromspunkten att jag inte kollar hastighetsmätaren så noga. Bromsade ganska tidigt strax innan 150m från slutet. Kör på 5:an som jag växlar till vid strax under 200 Km/h så farten borde ligga runt 210 km/h.
Håller med om att alla icke banåkare bara frågar hur fort man kört. Det är ju inte därför man kör på bana. /Mats _________________ Mats Nillius Porsche 944 TURBO S -88 |
||||
Precis! "Körde du bara i 180 på Gelleråsen? Faan, på autobahn marschar jag ju i det hela tiden, ju!",
brukar polarna häva ur sig. "Jovisst, men när svängde autobahn i 110 grader", brukar jag fråga tillbaka... ![]() _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||
_________________ Stefan Ackelman |
||||
wohoo, där fanns flera på mig ! tack ! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Sportavgas
För de som kan vara intresserade: Två filmsnuttar inifrån min Turbo med Europipe Stage 2 Quiet sportavgas.. http://mcburn4ever.com/more_pic/euro http://mcburn4ever.com/more_pic/euro _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re: Sportavgas
Schysst film. Riktigt bra tryck på rakorna, och motorn hörs ju nästan inte alls. Nu är mitt projekt till nästa möte att att få in en DV-kamera. Är det sugpropp på passagerarfönstret, eller vad använder du för fäste? _________________ Jon Petersson '93 Amethyst 968 Coupé |
||||
här kommer ytterligare en liten film från mantorp .... Tack turbo pelle för lånet av kameran .....
http://www.dimtsas.com/Mantorp%20060 _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 8968 besök totalt |