| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Några bilder från turistkörningen 1 maj 2006
|
3641 besök totalt |
|
Hade vägarna förbi idag, bra förhållanden först men tyvärr regn framåt eftermiddagen. Hoppas detta var sista helgen innan jag kan börja vara med och leka lite...
Svensk CSL, någon som känner igen den?
En i raden av Seven-bilar:
Sånt här gillar vi!
En rar ärta, en äkta Clio Williams!
...och när vi ändå är inne på Renault, varför inte en smakfullt, host host, stylad Alpine?
Ytterligare en CSL, även den i vitt:
och till sist en holländsk Gallardo, notera aktern på hans väns F430 ute i vänsterkanten...
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
|
Re: Några bilder från turistkörningen 1 maj 2006
http://www.autopower.se/galleri/visa Han verkar även äga denna: http://www.autopower.se/galleri/visa _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
|
Undrar om han är den norrman som kört flest varv på Nordschleife?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Säkerligen så lär han åtminstone vara den Azerbadzjanes som kört flest varv
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
|
ass-ör-badd-ja-nes
Nog urspårat nu kanske ![]() Natti
Tack för bilderna, Christian! _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
|
Här kommer ett litet smakprov från de ungefär 600 bilder jag tog i helgen.
Alla kom med utom jag själv. Mit motorcykel kom i alla fall med...
_________________ Per Liljeqvist Alfa Romeo 147 2,0 selespeed Mini Cooper -93 Aprilia RSV R Factory -05 |
||||||
|
Subban, bilen alltså, gick långt över förväntan. Och till min stora glädje hittade även jag runt
Lyckades hålla John i siktet hela tiden, tog bara tid på ett varv och det blev 8,46 BTG. Tempot ökade ganska bra efter ytterliggare 15 varv. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Vad i hela friden är det som skuggar Porschen? En TVR? _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||||
Stämmer bra. Sagaris tror jag modellen heter t.om. TVR har härlig design på sina bilar tycker jag.. _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||
Yes, en TVR Sagaris. Rak sexa på fyra liter som producerar 400 hästar utan överladdning _________________ Johan Meissner |
||||||
|
BTG:
För att det går fort den är ju inte precis mjuk . Jag tror inte jag åkt fortare på ringen tidigare......... måste ju hålla mig framför Subban
Det jag känner behövs nu är en åktur med någon som kan köra riktigt fort och säkert med en M3a runt ringen. Jag fegar av säkerhetsskäl..... i inbromsningarna och bromsar säkert för mycket. Man har ju lite respekt för hastigheterna man uppnår. Kanske dags att anmäla sig till SportAutos kurs i September eller hur Daniel?
/John Kjellsson _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Jag lovar att åka med dig ett varv, John, om vi råkar befinna oss i Nürburg samtidigt. Så kan jag berätta om mina erfarenheter från GT4 och det varv jag kört på riktigt, med bredställ i 740iA E38. Detta förbättrar säkert dina varvtider markant..... eller det var kanske inte så du skrev?
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
Just nu känns bara en sak i kroppen....fortare fortare FORTARE! JA vi åker nu! Synd bara att motorlampan precis tändes på Subban, får kanske ha ihop BMWn till nästa gång
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
|
Det stämmer, sörpan! Han heter Thorleif Nilsen och har över 1500 varv på ringen.. Han brukar att vinna förarkursen varje år.
Får se om man har nån sjans mot honom i augusti.. I`m a rookie..
_________________ Raymond Andersen |
||||||
![]() |
Nürburgring
|
3641 besök totalt |