Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1291 besök totalt |
Tips angående Bilsport Superstage?
Jag skall ner till Emmaboda på torsdag och köra Bilsport Superstage med GTI-klubben. Ni som redan kört där kanske har en del tips att komma med? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Du har sett min film va?
http://www.rs6.com/forum/showthread. Vändningen tål att funderas på. Bromsa inte för sent, låt inte de andras bromsspår lura dig! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Personligen föredrog jag att starta på ettan men det har väl med längden på utväxligen/motorkaraktär att göra.
Tror det var superstage där efter vändningen så var det nån grop i asfalten som var jag tyckte var lite obekväm att dimpa ner i (vid 1:a eller 2:a vänstersväng efter vändingen) Tänk på att konerna står tätare i början än i slutet på banan värt att tänka på efter rakan på tillbakavägen På denna raka såg jag att en del sneddade ända fram till konan och en del (jag inkluderad) sneddade lite skarpare i början av "rakan" och rätade ut bilen inför konan för att minska antalet ° som blir tvunget att giras. onödigt?tips1: Kör inte med trasig drivknutsdamask? knakade lite konstigt i vändningen ![]() onödigt?tips2: Distraheras inte av folk som leker med radiostyrda helikoptrar precis när vändningen närmar sig ![]() Kör hårt ![]() ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Tack för länken! Jag hade laddat ner den tidigare(innan en hårddisckrasch... ![]() När jag försökte ladda ner den för någon vecka sedan så gick det inte av någon anledning. Jag skall försöka igen! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Kolla under "Info & Arkivet" o klicka på Superstage o sen på länken till flygfotot med alla mått inritade
![]() Jag kan inte garantera att allt stämmer på metern men jag la ner massa energi för att få det så rätt som möjligt. _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1291 besök totalt |