| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Ferrari 575GT Zagato
|
1911 besök totalt |
|
Ferrari 575GT Zagato
Saxat från cardesignnews.com:
Zagato recently unveiled their bespoke Ferrari 575GTZ at Villa d'Este Concours d'Elegance in Italy. Zagato, based in nearby Milan, was commissioned by Japanese collector Yoshiyuki Hayashi to create a new body for his 575M in the style of the 250GTZ Berlinetta. Despite the same underpinnings as the 575M the whole car has been remodelled, striking a balance between its Fifties forebear and more contemporary Ferraris. Marking the 50th anniversary of the 250GTZ, the 575GTZ uses similar two-tone paintwork over a more voluminous form, the flanks now wrapping under the rocker with enlarged rear haunches and slim side-vents, as on the 250GTZ, while the front also bears graphic resemblance to the 599 GTB and 612 Scaglietti. The Ferrari 575GTZ will join Hayashi's extensive private collection, which includes a 250 Spider California, two Daytonas and a 166MM. den kan jag tänka mig
_________________ Eric Bolin |
Den bilen säger mig: "Jag önskar att jag vore född på 60-talet, snälla någon, ta mig tillbaka dit" Den är ju fööör retro i mina ögon. Fulsnygg på något vis iofs ändå.. Men nej tack, skulle jag betala några mille för en Ferrari så hade det inte blivit den.. _________________ Rachid Rachid |
|
Kanske inte den snyggaste bilen på jorden, men tack och lov för att det finns tokstollar med deg nog att driva igenom någonting dylikt, galet, kul!
|
|
Själva grillen tycker jag är oerhört "gammel-cigarrF1-Ferrari". Men resten av bilen är som Emil säger väldigt icke Ferrari.
Hade någon sagt att det var en Aston Martin koncept bil hade jag vart mer övertygad.. _________________ Rachid Rachid |
|
bakrutan och det partiet är ju väldigt mkt aston martin, faktiskt identisk bakruta
jag tyckte att 612an var uppriktigt ful, så jag blev faktiskt rätt positivt överraskad av den här zagaton
även om jag också kan tycka att det finns detaljer som inte gör resten rättvisa, bakljusen exempelvis _________________ Eric Bolin |
|
Jag tycker den var supersnygg! Fronten är klockren ny Ferrari av typ Scaglietti, och början på bakpartiet (skuldrorna eller kanske höfterna, vad skall man kalla det?) är som hämtat från F430 med luftintagen pluggade. Bak ser den riktigt fräck ut, lite annorlunda jämfört med andra Ferrari men också annorlunda jämfört med vilken annan bil som helsst (vilket ju aldrig är fel).
Jag skulle köpa en direkt om Ferrari började tillverka dem (och jag fick en ohemul mängd pengar bara sådär). |
![]() |
Bilder o videos
Ferrari 575GT Zagato
|
1911 besök totalt |