Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Insug Triumph PI
937 besök totalt
hh-tech
Gråbo
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Insug m spjällhus till triumph 2,5 Pi köpes
dvs från TR5, TR6 eller 2500 saloon, sexan med insputning.

Henrik

Uppsala
Här sen Jan 2003

Huva blir nog inte lätt
http://www.prestigeinjection.fsnet.co.uk/ Kan ha men hitta begagnat, då är det nog lättare att hitta en 2500 pi som behöver skrotas. Behöver du allt eller bara en? Har den röda drivningen mellan fördelare och metering unit kvar från min PI hemma. Resten sitter på bilen i Schweiz.

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
hh-tech
Gråbo
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Insug/spjällhus

Hej
Tanken var att skaffa insug/spjällhus från en 2,5 Pi för att lättare konvertera till Megasquirt på en Triumph GT6, alternativen är weberinsug och 6st andra spjällhus eller plenum och ett spjällhus.
Det verkade enklare att skaffa et PI insugsystem så behövs ju "bara" fuelrail och trottelgivare.

Jag behöver alltså det mesta men egentligen inte uppsamlingsröret/plenumet

Henrik

Uppsala
Här sen Jan 2003

Re: Insug/spjällhus

hh-tech skrev:
Hej
Tanken var att skaffa insug/spjällhus från en 2,5 Pi för att lättare konvertera till Megasquirt på en Triumph GT6, alternativen är weberinsug och 6st andra spjällhus eller plenum och ett spjällhus.
Det verkade enklare att skaffa et PI insugsystem så behövs ju "bara" fuelrail och trottelgivare.

Jag behöver alltså det mesta men egentligen inte uppsamlingsröret/plenumet

Henrik

ok förstår Ta kontakt med prestige developments kanske har han något på hyllan. Weberinsug till triumph 6:a nytt =dyrt. fick ihop mitt system med en renoverad motor för billigare än vad ett insug skulle kostat. Fanns iofs ett weberinsug på blocket förut.
Det troliga är att de tr6:0r som har konverterat till weber har grejorna liggandes hemma. Men att få dem att sälja
Blir nog lättare att göra ett eget insug samt ett stort spjäll i framkant. 6 rör med fuelrail , plenum och ett stort spjäll i framkant.

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
SÄLJES
937 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande