| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Porsche 993
|
4639 besök totalt |
|
Allt av intresse, men helst en bakhjulsdriven utan taklucka.. Bur/båge är ett stort plus. Även defekta eller "projekt" av intresse. Ev kan det vara intressant med 964 Kan lämna en BMW 330i Touring -03 med M-paket i inbyte om nån skulle vara intresserad av det.. Så maila nu massor med bra förslag med bilder till mej på: evers_racing@hotmal.com
Mvh Evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||||
|
Jag funderar EV. på att sälja min...
_________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||||||
|
vad är det för spec på den då?
ni som har lite koll på 993, jag har ev en gul 993 på gång, en svensksåld -96 med 3600 mil på mätaren, gul med RS optik och skalstolar samt 300hk Rs-motor, beställd med den specen ny från Porsche så inget eftermonterat.. vad kan en sån vara värd? han vill ha runt 450 tror jag, är det rätt pengar? det är ju iaf ett perfekt objekt, precis som jag vill ha den, rätt färg och utrustning samt lågt miltal. Ni vet säkert vilken det är, ägaren brukar vara på räffar med PCS. Hur mkt hållbar effekt kan man plocka ur dom för rimliga pengar? jober: väldans fin bil du har, precis som jag vill ha min.. BTW, nån som ska åka slalomtävling i morgon? mvh evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||||
Tja. det kostar betydlig mer att köpa en motsvarande 993:a och bygga den enligt min spec.... Dessutom 3 uppsättningar R-däck etc. etc.. Så varför skulle jag sälja den för mindre... _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Det låter billigt, köp den! 300hk motorn har jag för mig kostade 125 tusen extra. RS paketet kostade säkert >75 tusen osv. 3600 mil är otroligt lite, finns inte många såna. _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lådbil |
||||||
|
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
Christian jag menade att jag ev. funderar på att sälja.....inte att det var dyrt...
_________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||||||
|
Ja, den gule 993an med RS-kittet är riktigt fin! Prisbild är svårt att sia om, men visst kostar det att bygga om en 993
och jag håller med porschedriver, för rätt pengar säljer jag, förstås
|
||||||
|
Jannis: för hur många pengar??
fast nu vete fan om jag vill ha nån Porsche, dom går ju så himla ... märkte jag på slalomen i söndags, däremot går M3an väldigt fort men dom är ju så brutalt snYGGA..
varför kan man inte ha allt på samma gång..
mvh evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||||
Shit fuck va OT det blev , var du med på slalomen o söndags?
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
_________________ Christian Merheim
||||||
|
om jag skulle sälja skulle jag köpa en 993 Turbo. Slänga in bur, racechassie samt slänga ut 4-hjulsdriften. På med GT2 kit och fälgar, trimma till 650hk.
Eller om man är smart så hittar man nån som gjort allt redan och hamnar i mer rätt pris. Det är lite kul om man tittar på vad det kostar att bygga en bil som min. (nu kommer jag inte ihåg priserna så det blir höftning) PSS9 22.000 kr + montering 6000:- RS spindalr+styrstag 14.000 kr + montering 3000:- OMP fjäderbenstag 3000:- Heigo Halvbur 5000:- + montering 3000:- GT3 svänghjul + koppling 5000:- Pagidsats 5000:- + montering 1000:- Nya skivor 5000:- 2 extra uppsättningar fälgar 12000:- 3 omgångar R-däck 30.000:- Bromskylning intag +slangar 4.500:- + montering 4000:- ombyggnad avgassystem 10.000:- Nya kammar 6000:- 2x Sparcostolar med jusering 12.000:- 6 punktbälte 2.500:- +montering 1000:- demontering montering motor 10.000- bearbetning och styrningar till topparna 6000:- Bänkning, mappning och databox 5000:- Renovering Bromsar 5000:- H&R krängare 4000:- + montering 2000:- Hoppsan, cirkus 190.000 kr..... _________________ Christian Merheim
||||||
|
japp, var där och provade lite för att se hur bilen blev med nya chassit, dock så är det ej injusterat än samt att hjulvinklarna ej är ställda alls efter chassibytet så dom pekar åt lite alla möjliga håll
dessutom åkte jag på 19" Ventus K104 däck tillverkade -02 Snabbaste tiden blev 43.25 sek vilken var snabbaste enskilda tid med gatdäck, den sammanlagda tiden av dom två bästa åken var 1.27 nånting, pga lådan inte ville lägga i 1:an i vändningen.. 3 tiondelar från sanbbaste tid sammanlagt.. Det skiljde ca 2.5 sek till dom snabbaste med r-däck, som var Roger med sin 964 RS och Anders med sin 993 RS CS (som är så brutalt porrig).. så med riktiga däck och justerat chassi och hjulvinklar så får dom passa sej..
Har du planer att sälja din bil eller Jannis?? mvh evers
_________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||||
|
Köp en "färdig banåka-Porsche", typ ordentligt preppad landsvägs-Porsche eller RS, Cup, Club Sport, GT2, 3, eller varför inte en modifierad SLC (eller vad dom nu heter
, med riktiga bromsar och interiör säkerhet (bur och bälten))...
_________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||||
Jag har inte bestamt mej an, jag vill ju ha kvar den men borjar inse att det inte gar om jag koper porsche for runt 400k.. Spec for tillfallet ar Ground control 3 vags stallbara coilovers med dubbla uppsattningar fjadrar i olika hardhet Ground control justerbara krangningshammare fram och bak Porsche GT2 6 kolvsok fram med 350 alt 380 skivor samt Pagid belagg Supersprint avgas fran kattar 2 st Sparco Corsa stolar, svarta I ovrigt ar det nya skivor och belagg bak, nya bararmar fram samt nya bussningar och ny diff.. mvh evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
4639 besök totalt |