| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Pilot sport cup lr vinterdäck?
|
815 besök totalt |
|
Hej Är ny på det här med banåka - aldrig kört på riktig bana - men tänkte försöka komma iväg på ngn träff under sommaren. Jag är just nu på jakt efter en uppsättning däck som ska användas både på gata samt bana, iaf i år. Bilen är en m3 e36 och jag vill använda originalfälgarna på 7½ coh 8½ * 17". Har förstått att detta är forumet för rattvridning och frågar därför vad jag ska ha till mitt åk? Har Kumho ecsta MX på nu och jag gillar bettet i det däcket. Läste R-däckslistan och såg att MX skulle kunna vara rätt men jag vet bara vad jag läst än så länge. Tacksam för bra tips. _________________ Filip Forsgren bmw m3 -96 |
|
Skojar du bara genom att skriva vinterdäck i rubriken?
R-däckslistan är en bra grund att gå på. Informationen där är stort sett helt korrekt. Kuhmo Ecsta MX är av många lovordat som ett mildare r-däck som funkar mycket bra på gatan osv. Jag vet att det körs en del långlopp på det tex. Varför inte köra på det du har nu? Det är inte dumt att känna på hur det känns och få lite varv i bilen och dig själv. Det är inget dåligt däck och det kommer troligen fungera kanonbra. Vill du ha mer info kan du alltid söka på forumet eller läsa lite spontant i denna del av forumet. Det finns en hel del att förkovra sig i.
_________________ /Anton Lillsund |
|
Jo jag syftade på min okunnighet.
Ska byta pga att bakdäcken är dåliga och fram är dem snedslitna samt att bilen behöver en framvagnsinst. Ställer frågan för att jag vet att en del kör m3or på detta forum och kanske har "yrkeshemligheter" att dela med sig. Vet någon vart man kan köpa MXn till ett vettigt pris? Har kikat runt lite men inte hittat någon sida. ///M3 _________________ Filip Forsgren bmw m3 -96 |
![]() |
Däck för banåka
|
815 besök totalt |