| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på bromsbelägg för dagligt bruk och bankörning
|
1879 besök totalt |
|
Jag tänkte köpa nya belägg snart, och har hört mycket bra om Hawk HPS och Hawks HP Plus. Dessvärre finns dem bara att få tag på i USA, och därmed antar jag att det inte är så många som testat dem här i Sverige. Jag funderar också lite på EBC Green Stuff eller EBC Red Stuff. Har även fått upp ögonen för Ferodo. Tyvärr verkar det som om det endast finns Premier-modellen till min bil. Bilen har en tjänstevikt på 1220kg och har 167hk. Min önskan är nu att hitta belägg som både funkar vid daglig körning samt bankörning. Bromsskivorna jag också ska köpa är Brembos släta. Hör till dem som avstår från allt vad sltisning och borrning heter.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
Kan bara hålla med, kör med såna på min Corsa och de fungerar kanon. Skriker lite innan man fått upp värmen men när den väl är uppe nyper det bra. |
||
|
Re: Tips på bromsbelägg för dagligt bruk och bankörning
Håller med övriga om sökfunktionens förträfflighet men....
Kollar du deras hemsida så finns det en svensk försäljare, har för mig att det är någon speedshop i STHLM..? Gissningsvis kan det med rådande dollarkurs ändå vara billigare att plocka hem själv direkt från USA. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Tack för alla svar.
och, ja, jag sökte innan. Hittade en massa trådar om hur besvikna många är på Green Stuff. Sökte även på Ferodo Premier, och hittade inga trådar om det. Så det var anledningen till att jag startade tråden, plus att jag ville veta om Hawk-beläggen med. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
tjena.. sökte runt på forumet lite men hittade inget svar på mina frågor
jag kör en 350Z GT och kör mest på gatan men aktivt och eftersom nissan fortfarande efter 1.5 månader inte kan fixa fram bromsklossar eller säga ett datum ens när dom kommer så måste jag köpa nått annat eftersom bilen står nu utan bromsklossar alls så jag ringde en butik i malmö och detta var vad han hade till min bil. så vad vet ni om dessa och vilka är mest prisvärda? (fram o bak) B-force NS 3700kr EBC red stuff 2100kr Titan kai 4900kr vet nån vad jag har för mått på mina klossar med kanske? och vem säljre Brembo klossar i sverige? va ute efter Brembo Nismo först men dom är rekomenderade enbart för bana |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1879 besök totalt |