| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa M10-skruv med 11mm skruvkropp c:a 95mm längd?
|
1074 besök totalt |
|
Hej! Ska montera främre krängningsfjäder på Saaben och behöver därför 4st längre skruv till att fästa krängningsfjädern i bärarmen med. Originalskruvarna är ogängad 11mm, med c:a 20mm M10 gänga i änden. Denna typ av skruv är mig veterligen inte helt vanlig, och därför lite lurig att få tag på. Skruvarna behöver vara c:a 95mm långa totalt, varav c:a 20-25mm är gängad M10. Någon som har några tips var jag kan hitta detta? Mvh Jonathan |
|
Testa hos RM Import i Vinslöv, säg att du fått tipset av Krille på Sportvagnskonsult i Hässleholm -så blir de glada
www.rmimport.se |
|
Ta en skruv med äckelgänga, tum, i stället så finns det skruv som passar.
7/16-14 UNC har en teoretisk ytterdiamter på 11,112 men diamter är lite mindre. Detta funkar klockrent, jag vet pga att det sitter sådna skruvar i min framvgn. _________________ Johan Sjölinder |
|
Tack för snabba svar!
Jag var inne på 7/16" när jag måttade lite med skjutmåttet, men var osäker på om det fanns. Frågan är bara var i stan man hittar någon som säljer imperialistskruv? Får väl stå ut med att ha det i länkarmarna. De sitter ju infästa med UNF redan.
>>Hauge: Förhoppningsvis blir framvagnen mindre äcklig ur ett annat perspektiv...
Mvh Jonathan |
|
Testa dessa:
www.qparts.se Den katalog de hänvisar till (och enligt telefon har rätt mycket hemma av) är inte att leka med. Edit: Var där i eftermiddags och deras lager av skruv/mutter i tumstorlekar var inte att leka med, de hade "bara" fyra varainter av 7/16 UNF muttrar, här skall svetsas bältesbrickor .
Men jag hittade även kragmuttrar och kragskuv i M6 till vettiga priser. |
|
Tog en sväng förbi de lokala skruvkrängarna, och Momentum, maskinaffären kunde få hem 7/16", så det löser sig.
Tack för hjälpen! Mvh Jonathan |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1074 besök totalt |