|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
07 Maj 2006 16:33
|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
08 Maj 2006 06:41
Gammal bekant!
Gammal bekant 2!
Bettan i gott sällskap!
Röda bilar kräver mycket justeringar!
Men de är snabba!
Som sagt!
Vita bilar kan oxså vara snabba!
Men jag tror att röda är snabbare!
Eller är det ändå vita?!?
Till nästa event kommer jag med min egen trailer! Det var nog det som fattades!
TACK FÖR EN TREVLIG DAG!!!!
|
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10345
08 Maj 2006 09:12
Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail..
_________________ Anders Hansson
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388
08 Maj 2006 09:14
Ahha första bilen känner jag igen .
Nån som har koll på vem som äger den nu? Kanske nån här på forumet?
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
08 Maj 2006 09:17
Fredrik C skrev: | Ahha första bilen känner jag igen .
Nån som har koll på vem som äger den nu? Kanske nån här på forumet? |
Hejsan Fredrik!
Jag har koll!!! Men jag tror att den nya ägaren redan har presenterat sig. En glad och trevlig kille från Hbg! Hans syster körde förövrigt den röda!
Fjäderbena gick inte att använda, skall upp och lämna Bettan hos Tolli, då kan jag hämta hem dem igen.
Hon kommer få ett nytt lättare och bättre frampaket!
/Mats
|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
08 Maj 2006 09:20
sweanders skrev: | Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail.. |
t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det
Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj!
|
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217
08 Maj 2006 10:14
sweanders skrev: | Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail.. |
Håller med...synd för jag hade gärna kört med GRC om man bara ordnat denna lilla detalj till min (och andras) belåtenhet.
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you -
|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
09 Maj 2006 05:30
|
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10345
09 Maj 2006 09:43
easec skrev: | sweanders skrev: | Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail.. |
t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det
Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj! |
om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.
Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband?
_________________ Anders Hansson
|
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217
09 Maj 2006 11:12
sweanders skrev: | easec skrev: | sweanders skrev: | Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail.. |
t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det
Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj! |
om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.
Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband? |
Väl talat Anders. Vi är många som håller med dig och jag tror arrangörerna hade kunnat täcka extrakostnaden för bättre säkerhet med fler deltagare som hade dykt upp p.g.a. att arrangemanget håller en tillfredsställande säkerhetsnivå.
Som arrangör/Deltagare tycker jag man får göra hur man vill(inom lagens råmärken), men jag (och andra med mig) väljer i vissa fall att tacka nej. Var och en väljer sin risknivå och viktar detta mot premien. Kör man racemässigt i raceline så finns det inte utrymme för vidare mycket undanmanövrar. En T-bone i 150km/h betackar jag mig för och går det att minimera risken för något sådant så tycker jag det ska göras.
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you -
|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
09 Maj 2006 15:12
sweanders skrev: | easec skrev: | sweanders skrev: | Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail.. |
t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det
Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj! |
om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.
Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband? |
Helt riktigt Anders, även om mitt eller mina inlägg kan verka att jag negligerar detta, så är det viktigt att tänka på säkerheten. Var och en väljer sin egen nivå och det kan nog vara en klen tröst när man är på väg uppåt eller som i mitt fall på väg nedåt till varmare ställen.
Jag har ju faktiskt snurrat på nordslingan och det är nog fortfarande det som ligger och hindra mig från att ta i ytterligare!
Anders, du var ju nervös när vi körde från Gbg också !!!!
|
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10345
09 Maj 2006 15:29
easec skrev: |
Anders, du var ju nervös när vi körde från Gbg också !!!! |
Ja, det är obehagligt i farter under 180.
_________________ Anders Hansson
|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
11 Maj 2006 19:01
porschedriver skrev: | sweanders skrev: | easec skrev: | sweanders skrev: | Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail.. |
t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det
Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj! |
om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.
Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband? |
Väl talat Anders. Vi är många som håller med dig och jag tror arrangörerna hade kunnat täcka extrakostnaden för bättre säkerhet med fler deltagare som hade dykt upp p.g.a. att arrangemanget håller en tillfredsställande säkerhetsnivå.
Som arrangör/Deltagare tycker jag man får göra hur man vill(inom lagens råmärken), men jag (och andra med mig) väljer i vissa fall att tacka nej. Var och en väljer sin risknivå och viktar detta mot premien. Kör man racemässigt i raceline så finns det inte utrymme för vidare mycket undanmanövrar. En T-bone i 150km/h betackar jag mig för och går det att minimera risken för något sådant så tycker jag det ska göras. |
Christian, säljer du fortfarande vingar? /Mats
|
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383
Trådstartare
20 Maj 2006 19:54
easec skrev: | porschedriver skrev: | sweanders skrev: | easec skrev: | sweanders skrev: | Det är ganska enkelt (eller svårt, kanske omöjligt) att räkna flaggvakter.. Tur att inget hände..
Mats, du har mail.. |
t om jag kan räkna! Gäller att alla kör med insidan, även de som var otroligt snabba tog hänsyn, eller var det bara jag som gjorde det
Vad skall man göra, man måste ju träna, att köra simulator när det är fint väder är ju inte så skoj! |
om man lämnar mycket marginal vid bankörning motverkar det sitt syfte, och hur kul är det att behöva oroa sig hela tiden. Om man någon gång haft en bil som snurrar framför sig vet man hur lite marginal det är och om man kommer i normal hastighet på bana återstår det bara att försöka köra rakt fram rakt ut i terrängen och hoppas på att man inte mular för illa. Med en flaggvakt som varnar köper man sig genast 50-200 meter att få ner farten på.
Folk dör och far illa i samband med bankörning, om man då inte ens gör det mest grundläggande för att undvika olyckor kan man fråga sig hur räddningsberedskapen är. Kanske har de bamseplåster och hallonsoda i depån i stället för brandsläckare och första förband? |
Väl talat Anders. Vi är många som håller med dig och jag tror arrangörerna hade kunnat täcka extrakostnaden för bättre säkerhet med fler deltagare som hade dykt upp p.g.a. att arrangemanget håller en tillfredsställande säkerhetsnivå.
Som arrangör/Deltagare tycker jag man får göra hur man vill(inom lagens råmärken), men jag (och andra med mig) väljer i vissa fall att tacka nej. Var och en väljer sin risknivå och viktar detta mot premien. Kör man racemässigt i raceline så finns det inte utrymme för vidare mycket undanmanövrar. En T-bone i 150km/h betackar jag mig för och går det att minimera risken för något sådant så tycker jag det ska göras. |
Christian, säljer du fortfarande vingar? /Mats |
Tydligen inte!!!
|
|