| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur skydda nyblästrade förgasare?
|
2 besök senaste veckan (2202 totalt) |
|
Får snart mina nya glasblästrade förgasare till racebilen. Då kommer frågan hur får ja dem att fortsätta se BLING BLING ut även efter bandagar + race?
Linolja Blir väl gult? Förslag mottages
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
|
Eloxera
Går det att eloxera förgasare någon som provat PS Förlåt att jag knyckte tråden !! _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||||
Lägga tid och lägga tid I väntan på Leverans från BURTON JA! Svarteloxerat med gulddouble finns välredan som ngn sorts jubileumsmodell Fanns på Misabs hemsida en gång i tiden. Blåeloxerat apropå det får man ha neonen på under tävling eller måste den slås av
Har lagt ut frågan på Zatzy utan vettiga svar.. Sedan har jag ju en vän utanför ARLANDA som ständigt behöver stöd och hjälp tar ju tid det med......
Apropå helgens eskapader..... Mottot för gelleråsen lär bli "Sist in i Trösen är en ????" IMHo fattas det en massa asfalt dessutom känns ytterkerbsen väldigt tidiga Huvaligen vad det var tajt. Det enda som var bra var att nästa sektion gick att få bra flyt i... Lycka till i helgen
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Exakt, det är på mitt garagegolv du ska ligga, ingen annans!
Du är fantastisk. Du har precis lyckats stjäla/sabba din egen tråd!
Jag tycker att du ska vaxa knasarna, det bör räcka. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
VAxa knasarna
||||||
|
Borde det inte gå att eloxera dom "vita"?
När jag lämnade iväg mitt insug på blästring gjorde dom det för att det skulle hålla sig längre. http://www.razer.mine.nu/projekt/bil _________________
|
||||||
|
Vita ?
Det finns en firma här i Karlstad som kan eloxera dom i alufärg men vad händer med alla små kanaler mm jag vill inte ha några problem sedan !!! _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||||
Garva du bara... http://www.alfapower.nu/viewthread.p _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
opps var inte menat som ironi( Hur gör man det här utan att det blir ngn sorts Killinggänget dubbel ironi jag vet att du tror att jag inte tror etc )
Kommer absolut att testa brukar vaxa fälgar ger lätttvättade fälgar så vaxa = Garvet var menat som glad Yep det verkar testbart
Läste lite mer Det verkar som vaxning går bort däremot bada dem varmt under en vecka
Hörde med Aluparts .. anodisering går utmärkt . Lämna ett helt rent hus utan andra metaller så fixar de det
||||||
|
Är det aluminium så går det ju att anodisera (eloxera) dem. Anodisering resulterar i en matt vitaktig finish (aluminiumoxid) såvida man inte tillför något sorts färgämne. Man skulle också kunna tänka sig att förnickla dem. Nickel såväl som aluminiumoxid hindrar vidare oxidering av aluminium, dessutom perfekt om man vill kunna använda bränslen innehållande alkohol.
|
||||||
|
Jag skulle tro att det är för mycket zink i legeringen för att anodisering skall gå bra.
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (2202 totalt) |