Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vevaxeltätning - måste fixas snabbt!
877 besök totalt
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare

Det kommer olja från vevaxeltätningen... Den verkar ha tryckts ut och ligger mot svänghjulet. Den ska sitta längre in och inte mot svänghjulet.

Hur trycker jag in den utan att riva ner allt? Tätningen är ny.

Bilden är tyvärr ganska dålig.

Detta är väldigt bråttom med så superfixarna får gärna slå sina kloka skallar ihop och komma fram med en dunderlösning. Ska åka på licenskurs nästa fredag och jag har ingen annan bil...

Bilen är en Porsche 944 och det är bara att kolla min biltråd om man vill ha lite mer info.

Mvh Gustav Hedelin

Tokholm
Här sen Jan 2003

Varför har tätningen åkt ut?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Det är inte tätt i vevhusventilationen så att det är därför den trycker ut olja?

Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Bra fråga!

Vet inte men kanske att jag tabbade mig när jag monterade den och kanske deformerade den eller så. Tveksam till detta men går inte att utesluta.

Annars skulle det väl vara problem med vevhusventilationen men det kan jag ännu mindre tänka mig. Då borde ju oljestickan poppat innan och det har den inte gjort. Motorn är nybyggd med nya ringar osv så den ska allt vara tät. Vevhusventilation är rengjort. Den går mycket bra annars.

Tätningen ska man slå in plant med träbit, hylsa eller liknande och jag minns att det var tajt som tusan. Fick banka mer än vad jag trodde. Kanske fuckade sig något då så det är det enda jag kan komma på faktiskt men om det kan vara något annat som jag inte tänkt på så kom med förslag!

Mvh Gustav

877 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande