Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vilka bromsar??
920 besök totalt
Grp-A_cossie
Huskvarna
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Vilka bromsar??

undrar vad jag ska ha för bromsar till min cossie, vikt 1100kg, effekt ca:660hk. Tänkte flytta bak fram oken och byta skiva till 280mm bak, men fram vet jag inte vad jag ska använda? diameter på skiva? vilket ok? bilen skall användas till banåkning.

C

Här sen Feb 2003

vill du ha ett av de bästa kitten som finns färdigt till våra cossies så skulle jag sattsa på ett 330mm fyrkolvs AP racing kitt. värre behövs inte överhuvudtaget. går och låsa varma skicks som är 245 breda i 200 km/h (deras rekomendation är just detta kittet om du ska ha det bästa, enligt dem så behövs inte värre)

sedan har vi hispec som ahr färdiga kitt som är relativt bra kvalite oxå.

fyrkolvare bör du iallafall sattsa på. Och gärna en skiva som är större än 300mm.

mvh C

Grp-A_cossie
Huskvarna
Här sen Feb 2006

Trådstartare
C skrev:
vill du ha ett av de bästa kitten som finns färdigt till våra cossies så skulle jag sattsa på ett 330mm fyrkolvs AP racing kitt. värre behövs inte överhuvudtaget. går och låsa varma skicks som är 245 breda i 200 km/h (deras rekomendation är just detta kittet om du ska ha det bästa, enligt dem så behövs inte värre)

sedan har vi hispec som ahr färdiga kitt som är relativt bra kvalite oxå.

fyrkolvare bör du iallafall sattsa på. Och gärna en skiva som är större än 300mm.

mvh C
då undrar man ju vad det är för prislapp på ett sådant kit??

Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Ett HiSpec framkit med 4-kolvsok och 315x32mm skivor ligger kring 14-15000:- (exkl belägg och slangar). Det finns fler storlekar/alternativ i billigare och dyrare utföranden. Ett AP-kit tror jag är svårt att hitta under 20' (enl de priser jag sett i Burton Power).

Citera
Skruva banåkabil
Vilka bromsar??
920 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande