| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Koeniggsegg CCX at Top Gear
|
12399 besök totalt |
|
Koeniggsegg CCX at Top Gear
Testet från Top Gear, första avsnittet den här säsongen. Bilen verkar vara i behov av den där vingen det pratas om i slutet. Undrar hur det blir med det? Förtroendet för deras bilar är väl tyvärr inte så högt efter mycket man har hört. Men råa, det är dom. http://www.youtube.com/watch?v=kBzJd _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||
|
Jag tycker den ser extremt nervös ut, inga jämna snygga linjer genom kurvorna utan ryckigt å tvistigt...
För extremt ställd för gatdäck?
Är det verkliget gatlegalt med en bil som spy ur sig så mkt eld....
Förövrigt:
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Den lille fyraåringen i mig funderade på hur den där konstiga bilen funkar. Vingen är väl inte där för den är ju ett luftmotstånd som pajjar för den där maffiga "toppfarten"
Som på veyronen, där vingen är nere om man vill köra skitfort och uppe resten av tiden över nån viss hastighet. Sen ser "ägget" väldigt understyrd ut, om man inte gasar dvs, säkert lite plusscamber bak. bara jiddrar.
Andra nördnoteringar angående Hammonds påstående att veyronen skulle ha möjlighet att få snabbast tid på banan, veyronen är väl ingen banbil, den är ju en motorvägsraket jag tror inte den är snabbare än en Zonda F på bana
_________________ Nils Nilsson |
||||
|
|
||||
|
Hade varit fräckt (om det är möljigt
), att ha en avtagbar vinge som kan sättas på vid bankörning, på banan spelar det ju mindre roll om bilen gör 400km/h eller 380km/h... Sen när de lyckliga ägarna ska köra till korvmojjen och styla så vill man kanske inte ha en vinge som förstör linjerna...
_________________ André Engdahl |
||||
|
Giftig bil
För övrigt är jag jättetrött på alla supersportbilstillverkare som kör med samma kommentarer/ursäkter som när biltrimmarna kört sitt race på Bilsport Tunertest: "OM vi bara...", "Hade inte" och "Vi kommer tillbaka och DÅ..." _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Koenigsegg har en vinge.
De väljer bara att inte ha den på pressbilen därför att de vill profilera den "skandinaviska designen" med enkla rena linjer. Vid första provkörningen på Nardo-banan (där de toppnoterades på 365km/h) var den monterad. CC8S på Nardo Även vid körningen på Nürburgring var samma sorts vinge monterad. CCR på Nürburgring Däremot när de slog sitt senaste toppfartsrekord på Nardo-banan så körde de utan vinge... Rekordbilen utan vinge |
||||
|
blir bara mer å mer skeptisk till koenigsegg..
Känns inte att dom testar deras bilar alls. så fort dom är klara med bilen så släpper dom den för försäljning.. inga bantester, inga kvalitetstester.
Förstår givetvis att företaget behöver pengar, därför måste modellen komma på marknaden så fort som möjligt. Men all negativ kritik som finns kring koenigsegg från testare, speciellt Tiff Nedell, ger bilarna ett negativ rykte som ett nystartat superbilsföretag inte behöver. Se bara hur mittkonsolen ger efter när jeremey trycker på knapparna för att starta bilen.
Koenigsegg har potensialen i deras ingejörer, men deras marknadsföring och deras kvalitetskontroll är under all kritik. Ford borde köpa upp Koenigsegg så dom får pengar att färdigutveckla bilarna. (vilket dom inte är idag) _________________ Mathias Lövdblad |
||||
|
Säga vad man vill om bilen, men en grym kärra är det!
Tycker det är en go inställning ifrån Köeningseggs sida att erbjuda att montera vingen och sedan låna ut bilen igen! Undrar om Ferarri eller Pagani hade gjort samma sak!!! Länge leve våran helsvenska bil! _________________ Joakim Piejko |
||||
|
Säg den superbilstillverkare som har en dedikerad pressbil som rullat lika mycket som Koenigseggs... Att Tiff Needell gnäller beror väl till viss del på att bilen gick trasig när han provkörde den, vi får väl se vad han säger om CCX om han skulle provköra den. De, Fifth Gear alltså, var ju ganska snälla mot Koenigsegg i senaste programmet (utan provkörning), så något uttalat hat kan det väl knappast röra sig om i alla fall.
Fast jag tror att CCX'en skulle må bra av lite TCS eller en rejäl vinge.
Att sedan Cristian Koeningseggs bilaffär påminner en hel del om Preston Tuckers, så skall det väl inte lastas bilarna (som i bägge fallen levererade precis det som utlovats). |
||||
|
En jobbarkompis ställde idag frågan: -Varför kostar en gammal McLaren 10miljoner mer än en ny Koenigsegg??
Min gissning är, i McLaren får man lite finare: Kvalitet, Motor, Väghållning! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
och en liten etikett där det står "Designed by Gordon Murray".
Edit: McLaren F1 har väl knappast bättre väghållning än en Koenigsegg för övrigt? Den är ju också känd för att vara extremt svårkörd och närmast omöjlig att hålla på rakkurs i toppfart, och den saknar ju också vinge och TCS i originalutförande. Angående motor, så är det väl upp till var och en om man gillar BMW eller Ford bättre...
|
||||
Tjaa... Koenigsegg har ju ca 150hk mer och är designad på 2000talet.. ändå går den "bara" officiellt 1km/h fortare än McLaren!? och den verkade ju inte ha den bästa väghållningen i testet på TopGear!? Frågan är ju hur en McLaren skulle ha placerat sig??
Nja.. väghållningen är det väl inget fel på i McLaren... Extremt svårkörd? Jag har bara hört motsatsen! Sen kränger den väl en del mot vad en superbil gör idag. Jo sen angående motorn är det som du säger! Gillar man mullrig V8 med 90graders vev.. eller högvarvig, rejsig V12 är ju upp till var och en! Inte så svårt att gissa vad jag gillar va!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
HAHAHAHHAHAHAHAAAA!!! Det där var snudd på olagligt roligt. Vilken satir!
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
![]() |
Bilder o videos
Koeniggsegg CCX at Top Gear
|
12399 besök totalt |
