| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Verkstadshandbok för A112 Abarth
|
1100 besök totalt |
|
Hej! Kommer nog byta topploppspackningen under sommaren. Vad behöver jag tänka på? Plana toppen och ställa in ventiler...? Det är ju en hederlig stötstångsmotor så det borde inte vara allt för svårt? Någon som har en verkstashandbok för motorn som man kan köpa/kopiera? mvh Tobbe _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||
|
Lägg upp frågan på fiatforumet om du inte redan har gjort det. Fanns en kille där som hade en verkstads bok (tysk) som pdf och som hade den uppe på en server för nerladdning. Om inte så har jag en på engelska.
Plana toppen tror jag inte du behöver om inte den är alltför sliten och smutsig. Ska räcka med att rengöra den från gammla packnings rester. Sen är det bara att ställa in ventilerna. Lägg gärna på ett extra lager packningspasta också så att det verkligen blir tätt. _________________ Marco Cenaki |
||
om man inte behöver plana så skulle jag ju kunna testa det i helgen. Vad är packningspasta? Silikon? Något annat man skall tänka på? Jag har aldrig bytt en topplockspackning förut
Instruktionen på tyska:
_________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1100 besök totalt |