Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Verkstadshandbok för A112 Abarth
1100 besök totalt
TobbeC
Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Hej!

Kommer nog byta topploppspackningen under sommaren. Vad behöver jag tänka på?

Plana toppen och ställa in ventiler...? Det är ju en hederlig stötstångsmotor så det borde inte vara allt för svårt?

Någon som har en verkstashandbok för motorn som man kan köpa/kopiera?

mvh
Tobbe

Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004

Lägg upp frågan på fiatforumet om du inte redan har gjort det. Fanns en kille där som hade en verkstads bok (tysk) som pdf och som hade den uppe på en server för nerladdning. Om inte så har jag en på engelska.

Plana toppen tror jag inte du behöver om inte den är alltför sliten och smutsig. Ska räcka med att rengöra den från gammla packnings rester. Sen är det bara att ställa in ventilerna. Lägg gärna på ett extra lager packningspasta också så att det verkligen blir tätt.

Stockholm
Här sen Jun 2005

Trådstartare
BlackAbarth skrev:
Lägg upp frågan på fiatforumet om du inte redan har gjort det. Fanns en kille där som hade en verkstads bok (tysk) som pdf och som hade den uppe på en server för nerladdning. Om inte så har jag en på engelska.

Plana toppen tror jag inte du behöver om inte den är alltför sliten och smutsig. Ska räcka med att rengöra den från gammla packnings rester. Sen är det bara att ställa in ventilerna. Lägg gärna på ett extra lager packningspasta också så att det verkligen blir tätt.
Den tyska i .gif hittade jag igårkväll på nätet. Jag är inte så haj på tyska men det är klart det är ju värdena som är viktigast. A2000 är 1050 Abarth motorn.

om man inte behöver plana så skulle jag ju kunna testa det i helgen. Vad är packningspasta? Silikon?

Något annat man skall tänka på? Jag har aldrig bytt en topplockspackning förut

Instruktionen på tyska:

Citera
Skruva banåkabil
1100 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande