Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3069 besök totalt |
OverKill.....??
Jag plockade fram ett av mina sommarfordon idag......det startade på första försöket, utan att jag gjort någonting. ![]() Den första provturen blev en vinglig åktur.....vad var det som var fel nu då..?? ![]() Tilbaka till verkstaden........och det visad sig att en styrled var glapp. men det var snabt fixat. Ny provtur......och lika vinglig........och turninnen var inte alls som jag ville ha den > ![]() Åter till verkstaden och kollade på hjulvinklar och hur hjulen rörde sig när man vred på ratten. Jag tog fram stora spettet.....in med det mellan fälgen och spindeln och bröt ut styrarmarna....så att jag fick mer acerman. Sedan ut och provköra igen. Nu blev det mycket bättre.....och om man burkar med överkroppen, kan man hålla fullt på 5an....runt alla stuggar och rabatter... ![]() Gräsklipparen går som ett spjut. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
*garv*
Underbart målande beskrivet. ![]() Jag har haft funderingar om turboladdad, fyrhjulsdriven åkgräsklippare, och r-däckens vara eller icke vara på en sådan? ![]() /J |
||||
jag har nog valt fel sport. mina pitbabes är nog lite korpulentare samt har mer hårväxt
![]() ![]() ![]() har aldrig sett dom här på min gräsmatta ![]() ![]() åkstilen påminner lite minimoto ![]() ![]() så här ser det väl ut efter lite skogs-stjärnan ![]() ![]() jag ska skaffa mig ett nytt pitcrew se mer på http://www.letsmow.com/ _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Absolut!! Jag har en Stiga Villa som jag bytt motor i (från en Stiga Park) Så orginalets 8 hk är nu nominellt 11 hk plus att varvtalsregulatorn är frånkopplad så ger det kanske ytterligare någon hk ![]() Precis som Butterfly's så är den något oprecis i styrningen vilket gör höghastighets precisionsklippning till en verklig utmaning. Vidare så lider den kraftig av att den har en öppen diffrential, innerhjulet vill lätt spinna hejdlöst i kurvorna. Seriös burkning underlättar mycket För er som inte känner till det kan jag informera om att en Stiga Villa är framhjulsdriven och bakhjulstyrd. Detta gör att jag trots att jag är inne på 3:e säsongen med den inte har fått riktig kläm på hur jag ska häva överstyrningsladdar.... Den höga effekten i kombination med framhjulsdrift gör att 3 meters "burning" på grus är hur lätt som helst _________________ Pär Hylander |
||||
Nu än en gång bekräftat detta forum är befolkat av dårar!
![]() Vart ngnannanstans kan man läsa om gräsklippningsracing? Själv har jag en eldriven husqvarna som jag drar själv, ibland händer deet att jag kommer på mig själv med att försöka få till den bästa ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Vadå? ![]() ![]() _________________ Street Triple RS -18 |
||||
ack gräsklipparna! jag har en röd gammal historia som går sönder stup i kvarten, den följde med gården! faktiskt ganska snabb när det inte är nått gräs i närheten... men fördelen med gräsklippare är att man kan klippa sig en egen bana i gräset å rejsa på
![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
|
||||
Jag tror att tyngdpunkten ligger lite för högt för "gokartburkning".
![]() Jag har faktiskt lyckats med att få upp en gokart på två hjul genom ordentlig burkning här i Kallinge gokarthall. ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||
Påminner mig om att farsan ville ha handjagaren uppdrevad så den pinnar på lite bättre..
![]() Den är redan vartalshöjd men det gör inte så mycket på hjulen Nu är den obotligt slö jämfört med vår gamla fyrtaktare som brukade startas med "defroster spray" när den inte var på humör. Fyrtaktarn burnade åtminstånde nån dm när driven lades i på mossan ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
![]() Vad gäller "burning" så har det endast praktiserats när jag skulle impa på Lisbeths systerson (8 år). Det gick rätt bra ![]() Ägnar mig åt höghastighetklippning på "rakorna", runt buskar och sånt tar jag det lugnt. Men det är helt klart problem med den öppna diffen runt flaggstången speciellt, gräsmattan lutar så mycket där så det är svårt att svänga runt ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Undra om den inte pajjar vikt/effektförhållandet med all den utrustningen. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
_________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Jaa, för dig och mig gör det det ![]() men sedan moppeåldern vill jag minnas att alla inte var lika frälsta i den lukten... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3069 besök totalt |