Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1052 besök totalt |
Aldrig för gammal för racing
Paul Newman lyckades komma 5:a i senaste Trans-Am-racet på Lime Rock-banan: www.trans-amseries.com/news/617.html Var tydligen ett regn-race där Newman passerade den framförvarande ute på det dyngsura gräset, för 5:e-platsen, under det sista varvet. Inte illa vid 78 års ålder. ![]() Så det är förhoppningsvis många racingår kvar. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Påminner om pressmeddelandet jag fick om att Paul Frère hade kört Audi R8 runt Le Mans nyligen...
Läs mer här: http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1143 |
||
Ränderna går tydligen aldrig ur.
Mario Andrettis testkörning på Indy som tyvärr slutade med en hiskelig krasch när han körde på delar ifrån Kennys bil var tydligen klart konkurrenskraftig trots lite träning och lång tid sedan han körde. Nu är väl Andretti rena ungdomen i sammanhanget, men ändå en bit över 60. Jag har för mig att jag läst om något uppvisningsrace som Fangio körde när han var över 70 och som tydligen imponerade på de andra förarna med precis fyrhjulsdrift och synnerligen hög fart. Får en att undra om dagens förare verkligen är bättre än gårdagens... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
"of his fifth-place finish Monday, Newman remained a man of few words. "I would have preferred to finish second," said Newman with a laugh."
![]() Paul Newman blev väl tvåa i Le Mans en gång, 1979 kanske? Steve McQueen kan gå och gömma sig... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Stämmer bra enl. http://home.nordnet.fr/~cbastin/1923
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Man ska lita på sitt minne har jag märkt... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1052 besök totalt |