| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Golf GTI Special -84
|
2143 besök totalt |
|
Tänkte kolla om det finns något intresse av min Golf som jag tyvärr skulle behöva bli av med pga utrymmesbrist. Den besiktades i höstas men fick anmärkning på 1. Läckage vxl-låda (fixat) och 2. Läckage bromsreduceringsventil Just nu är motorn urlyft och allting runtomkring, jag hade tänkt göra en riktig genomgång av den när jag ändå fixade läckaget. Det blev dock inte som jag hade tänkt mig och det börjar bli riktigt trångt i garaget och utanför. För övrigt är den i gott skick, inte mycket rost men fick en "bra att veta" på en sidobalk bak. Den har gått 22000 mil och har alltid gått bra under min tid som ägare. Ägaren innan mig hade haft den sedan 87 och jag köpte den 2004. Saker som måste bytas/fixas: - Läckage bromsreduceringventil (har inte kollat på det så vet inte vad det beror på) - Nytt motorfäste (det vid kamremmen) - Eventuellt ny startmotor (en kontakt gick i sönder vid demonteringen) - En spridarledning Sammanfattningsvis är den ett perfekt objekt för den som hade tänkt göra i ordning en bus/banbil och ändå hade tänkt riva ut motorn m.m. Finns inget intresse behåller jag den och fixar den själv under vintern. Motorn kan naturligtvis monteras provisoriskt för transportens skull. Sommardäck på alufälg och vinterdäck på plåt (vinter ej godkända) Lägsta pris: 4000:- Skicka PM eller ring 070-9697788
_________________ Peter Vighagen |
![]() |
SÄLJES
|
2143 besök totalt |