| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Downpipe bygge som inte blev helt vackert
|
2 besök senaste veckan (1173 totalt) |
|
Vad tycker ni jag ska göra åt insidan av downpipen? Som synes blev det en hel del slagg då formen var krånglig att få till, och första försöket blev snett
Funderar på att skaffa en sandpappers-rondell till borrmaskinen och försöka jämna till insidan... eller ska jag kanske bara låta det vara? Vill inte att nåt ska hamna i den nya katalysatorn. Sen undrar jag lite hur pass känsliga svetsfogar är för hög temperatur. Blev en hel del svetsmaterial och väldigt lite plåt på vissa ställen. Kommer det spricka? _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
|
Kör loss lite för att få bort sånt som sitter löst, annars är det inte mycket att lägga ner jobb på.
Katalysatorn dör inte av någon enstaka partikel.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
|
Ah, ja en rasp kanske skulle göra susen! Det är såna där järnklot med taggar på va? Eller varför inte en fil (fast den var ju iofs för trä... Blir väl ännu dyrare om den ska tåla järn?):
http://www.toolboxsweden.se/visa_en_ Funderade på om det kan bli extremt varmt på vissa fläckar där det är skrovligt så att det blir ojämn temperatur i downpipen med sprickbildning som följd, eller om det på nåt sätt kan hämma flödet att det är lite skrovligt. ...Men det lutar åt att jag helt enkelt låter det vara. Går det sönder får jag väl fixa det igen och bättre flöde än orginaldownpipen är det garanterat. _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
|
Det slutade med ett litet försök med dremeln istället och ett slipstift. Fick bort det värsta och körde därefter med en kraftig stålborste på borrmaskinen. Tack för idéerna iaf
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1173 totalt) |