Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Svetshjälp? Svetsa ihop en "spricka" i avgassystem
1916 besök totalt
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Svetshjälp? Svetsa ihop en "spricka" i avgassyst

Jag "halvkapade" dumt nog ett rör på originalavgasysstemet när jag skulle ta bort det.. Sjävklart vad man tvungen att återanvända just det röret i nya systemet! Därför tänkte jag höra om det finns någon vänlig själ här på forumet med tillgång till svets som skulle kunna hjälpa mig täppa igen skåran mot en vettig slant?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
NFSPEED
Jacobsberg Sth
Här sen Aug 2005

Ring mig på 070 211 37 78 så går det att ordna på någe vis

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu har jag hittat ett svets o smideföretag i krokarna kring där jag bor som sa att de kunde fixa det åt mig.. De sa att det var viktigt att röret var rent och fritt från sot för att det skulle bli en bra svets - någon som har bra o smidigt tips på hur jag kan rengöra det?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Slipa rent det utvändigt och lägg på en bit 1mm plåt utanpå.

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

blästra eller syradoppa är väl egentligen enda lösningen.
Slipa blir det ju inte rent på djupet.

Iof borde det nog bli tillräckligt rent med lite slipning, du ska ju inte åka till månen med porschen...
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders: Haha har du kanske sett min stackars tråd på härliga zatzy??

Jag var o hälsade på djursholms svets o smide idag och han ojade sig ordentligt för den stora rivan i röret och det tjocka godset.. En timmes jobb + material skulle hamna på typ 700 + moms.. Jag tror jag börjar kolla lite om jag kan hitta röret begagnat istället!

Jag hade iofs lätt testat Krilles förslag om jag hade kunnat testa att svetsa rostfritt själv, men iom att jag har så dåligt med tid nu satsar jag på beggat istället.. Vad är väl en bal på slottet!?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

djungel-Jim skrev:

Zatzy har jag inte varit på under de senaste åren...

Jag har dragit ihop rostfritt med vanlig MIG och vanlig tråd, det funkar utmärkt förutom att det rostar lite. thumbs up
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:
djungel-Jim skrev:

Zatzy har jag inte varit på under de senaste åren...

Inte? Jag skrev i min komohjälpmigtråd där (där jag förövrigt fick mer svar än här! skäms! ) att en kompis hade sagt precis som du "det är ju inget jävla rymdskepp".. då var det bara ett stort sammanträffande då istället

Jag ska ringa runt och höra på bilskrotar imorgon och se om jag kan få tag i ett sånt där rör billigt nånstansifrån..

Det som inte syns på bilden ovan är att skåran går lite länre... nästan runt hela röret.. samt så är skåran rätt tjock.. har inga som helst svetskunskaper så jag vet inte om det är det som svetskillen tyckte skulle göra det så svårt.. nåväl!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

det bor ju över 1 miljon människor i ditt när område. Någon borde ju kunna ta sig an att svetsa det där? Här i trakterna hade man inte behöva åka så långt för att få det fixat. Att lägga vanlig MIG tråd på det rostfria som Jeppsson säger tycker jag är enklast och mest ekonomiskt. Med migen kan man ju dessutom fylla skåran om man vill, ska man tiga bör man ju lägga ny plåt över skåran. Det bör ju inte rosta så mycket ändå pga värmen. Beror ju iofs lite på vad ett begagnat kostar men jag kan inte tänka mig att de varken växer på träd eller är gratis.

Skruva banåkabil
Svetshjälp? Svetsa ihop en "spricka" i avgassystem
1916 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande