| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsok BMW 7-Serie E23/BMW -02 E10/Opel Astra F 1.8/2.0
|
610 besök totalt |
|
På min lille bil satt det alldeles för stora bakre bromsok (2x38 mm); för att få en vettig bromsbalans var jag tvungen att kör med dubbla seriekopplade bromstrycksregulatorer.
Då bakoken, förutom den felaktiga storleken, dessutom var rätt ruttna; köpte jag nya med 2x30 mm:ers kolvar. Nu infann sig tyvärr det omvända problemet; även utan reducering bromsar det för lite i bak.
Jag söker därför med ljus och lykta efter bromsok med kolvdiametrar 2x33 -> 2x35 mm. De kandidater jag har hittat hittills är: Bakre bromsok BMW 7-Serie E23 Främre bromsok BMW -02 E10 Bakre bromsok Opel Astra F 1.8/2.0 De har rätt kolvdiameter och det går att få tag i riktiga belägg till dem. Det jag däremot saknar är infästningsmåtten. Finns det någon här på Rejsa, som sitter på något av dessa ok, som har lust att mäta upp: Avståndet mellan infästningshålen samt offseten mellan infästningsplanet och bromsskivecentrum. Tack på förhand. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
610 besök totalt |