Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1681 besök totalt |
Garage vid flygplatsen i Hahn
Jag har blivit tillfrågad av en del rejsa folk om jag kan ordna nån garageplats i närheten av flygplatsen i Hahn där jag jobbar. Har nu fått tag i två lösningar: 1. Den första lokalen är en rest från tiden då Hahn var en stor Nato flygbas, då Chuck Yeager lågsniffade över Hunsruck. Det finns en lokal på 151 kvm, som är ett gammal förråd för bomberna till flygplanen. Den ligger lite skymundan på flygplatsen, den är ren o fräsch inuti, det finns ingen värme, el, belysning eller vatten. Den har varit stängd länge o luktade lite instängt när vi fick upp porten, som för övrigt är precis att man klarar att öppna och stänga själv. Här får man in 4, kanske 5, bilar så att man kan köra ut utan att flytta de andra. Denna lokal kan jag hyra för 200 euro/ månad totalt. ( delat på 4-5 bilar) ![]() 2. Det andra alternativet är 10 st enkla och nybyggda enbilsgarage, som ligger vid Shell stationen på flygplatsen. Det är kallgarage med god ventilation, och behöver man el fixar han in det. I anslutning till macken finns hans bussverksamhet, hans restaurang, konferenslokaler etc. Här finns det alltid folk i rörelse, och man passerar när man kör upp till flygplatsen. I normala fall tar han 10 euro/ dygn och garage. Jag får hyra dessa för 150 euro / månad och styck, och på 1 års basis ännu bättre pris. ![]() Vid intresse så PM:a mig! Mvh, _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Det var som tusan! Nu måste man ju tänka till ordentligt på denna möjlighet.
Verkligen schysst av dig att lägga ner en massa tid på att hitta någon stans för oss att stoppa in våra leksaker nära ringen. Men jag antar att det finns ett visst egenintresse i detta ![]() Återkommer med pm. ![]() |
||||
Det är definintivt gångavstånd till båda. Kanske 10 min till vardera. om du har landat där har du säkert sett Shell macken när du åker ut från flygplatsen. Det är macken på vänster sida innan man åker upp på B50-vägen. Hangaren ligger åt andra hållet där gocart banan ligger, som för övrigt skall tillhöra en av Tysklands bättre för de som vill köra en sista sväng innan hemfärd. Vore riktigt coolt om vi kunde fylla upp båda alternativen med goa svenska rejsa gubbar och gummor!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Hangaren är reserverad för mig i två veckor from i fredags, sen måste vi bestämma oss om den. Hos Shell gubben är det bara att droppa in. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Shell macken känner jag igen, har bara landat någon enstaka gång på Hahn så jag har lite dålig koll på avstånden.
Har du möjlighet att hyra hangaren bara för perioden säg mars-oktober eller måste man betala hyra för hela året? Mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Det är klart att vi kan! Problemet är, och det trodde inte jag, att det finns i dagsläget bara denna och en jättestor hangar kvar. Resten är uthyrt, och risken är stor att till våren är den uthyrd isf. Men om det finns intresse, har två bilar ev. tre för tillfället, samt att jag kanske kan hyra in mig också för att förvara r-däck etc där. Isf är det väl läge att ta den från 1:a juni tom sista oktober? PM:a eller maila mig vid intresse. Bör slutföra detta under denna eller senast nästa vecka, då jag har fått den reserverad tills dess. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
I dagsläget är det två stycken som tackat ja till hangaren. Vi skulle behöva 1-2 personer till för att dela den, så om ni går hemma och funderar slå till nu för att komma närmare Ringen.
Hangaren är reserverad tom nästa vecka för oss, sen måste vi släppa den. Så snälla, sprid ryktet till alla era Ringen intresserade vänner som tycker om att ![]() Mvh Fredrik _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1681 besök totalt |