Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
SBP och RE540
1557 besök totalt
MartinS
Tjörn
Här sen Nov 2002

Trådstartare
SBP och RE540

Hej,

Visst borde jag väl kunna besiktiga min bil från 88:a med Bridgestone RE540 som fortfarande har djupt mönster? Eller vad säger den samlade konpetensen/erfarenheten?

/Martin

Skänninge
Här sen Maj 2003

Har du den E-märkta varianten ska det inte vara några problem om du klarar mönsterdjupet.
Möjligtvis lite gnäll men i övrigt så ska det gå.

Jag fick igenom min med icke E-märkta 540 som var lite småslitna. Tog bara lite argumentering men det gick utan några större komentarer utom att jag borde undvika att köra när det regnade.

Citera
MartinS
Tjörn
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Dom är iofs inte e-märkta vad jag kan hitta, men det borde väl inte spela någon roll på en sådan gammal bil?

/Martin

Göteborg
Här sen Nov 2002

Skriv ut Peter Gutniaks dom från rätten och håll under näsan på dom.

BMW 330i -05
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Du har rätt att köra med icke e-märkta däck på bilar som inte är helfordonsgodkända till de är utslitna.

Detta är övergångsregler som gäller fr.o.m 1/1-06 där den nya lagen säger att man inte får montera icke e-märkta däck på bilarna (men med undantag för att slita ut de som redan "finns" på bilen.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
MartinS
Tjörn
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Låter som jag kan chansa i allafall. Jag har ju i och för sig andra däck att lägga på men man är ju lite lat av sig. :-)

/Martin

Skänninge
Här sen Maj 2003

Skälet att jag körde till besiktning med RE540isarna var att de friktionsdäck som jag normalt hade året om var för slitna vid första besiktningen så jag satte på dom enda däck jag hade hemma med ok mönsterdjup till ombesiktningen... var nog inte riktigt vad dom hade tänkt sig.

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Jag har också besiktat min bil med RE540 och besiktningsmannens kommentar var att det var fräckt mönster

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Svensson skrev:
Jag har också besiktat min bil med RE540 och besiktningsmannens kommentar var att det var fräckt mönster

Jag har också gjort det.. Besiktningsmannens kommentar var att jag inte hade något mönster..
Han hade dock fått förklarat för sig innan han började utföra sitt arbete att bilen bara skulle få ett papper så den kunde säljas.. Så det gick bra ändå..

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag har besiktigat med väl slitna (men lagliga) PZero C och RE540S. Inga problem. Stoppar de dig pga det så har de gjort väldigt fel!!!!

Katrineholm
Här sen Aug 2004

Jag har besiktat på hemskurna michelinslicks och kommit igenom, så länge mönsterdjupet är ok så brukar de sällan bry sig om mer.

MartinS
Tjörn
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Låter som sagt bra. Hur det gick vet vi på onsdag nästa vecka:-)

/Martin

Halland
Här sen Maj 2003

Även jag har besiktigat min bil ('83a) med fräsha 540's utan några som helst problem. Var väl bara några snabba frågor om hur jag tyckte greppet var i dom osv.

Tjörn
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Det var som alla trode inga problem. Besiktningsgubben sa inte ett ord om dom. Däremot började den äldre bilintresserade herren vid lyften bredvid fråga lite om däcken när han såg dom.

/Martin

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

MartinS skrev:
Däremot började den äldre bilintresserade herren vid lyften bredvid fråga lite om däcken när han såg dom.

[OT]
Hur många gånger har man inte "räddats" av motorintresserad SBP-personal. thumbs up
[/OT]

Tjörn
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jörgen (Jet) skrev:
MartinS skrev:
Däremot började den äldre bilintresserade herren vid lyften bredvid fråga lite om däcken när han såg dom.

[OT]
Hur många gånger har man inte "räddats" av motorintresserad SBP-personal. thumbs up
[/OT]

Den äldre herren var själv och besiktigade sin bil, personalen struntade fullkomligt i däcken.

/Martin

SBP och RE540
1557 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande